مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
۰ نفر

ایلام سرزمین رنگ‌هاست و به عروس زاگرس شهرت دارد. این استان به دلیل داشتن طبیعت چهارفصل هر ساله گردشگران و طبیعت‌دوستان بسیاری را به‌سمت خود می‌کشاند.  

نقشه ایلام

همشهری‌آنلاین: برای سفر به ایلام می‌توانید با استفاده از خودروی شخصی یا اتوبوس وارد این استان شوید، بهترین مسیر برای ورود به ایلام نیز از سمت کرمانشاه و غرب کشور است. از کرمانشاه نیز دو راه تا ایلام وجود دارد که به‌دلخواه خودتان می‌توانید یکی از این مسیرها را انتخاب کنید. 

......................................

گردشگری:جاذبه‌های گردشگری دره‌شهرجاذبه‌های گردشگری چرداول و سیروان / جاذبه‌های گردشگری مهران / جاذبه‌های گردشگری بدرهجاذبه‌های گردشگری آبدانان / دریاچه دوقلوی سیاه گاو - آبدانانتنگه رازیانه /

تاریخ: شهر تاریخی سیمره - دره‌شهرقلعه هزار درب - دره‌شهرشهر تاریخی سیروان - شیروان چرداولقلعه‌های استان ایلام / سنگ‌نوشته تخت خاتون‌(تخت‌خان) /

آداب و رسوم: آداب و رسوم  چهارشنبه‌سوری در استان ایلام / آیین‌های نوروز در ایلام /

  حمل و نقل: چگونه به ایلام برسیم؟ /

محیط زیست:  غار بره زرد / غار طلسم ایوان / غار خفاش / غار میرملاس - کوهدشت / غار زینه‌گان - صالح‌آباد /

بازی‌ها و سرگرمی‌های سنتی مردم استان ایلام / سوغاتی های استان ایلامدانشگاه ایلام /

.......................................

حُمَیل در شهرستان اسلام‌آباد غرب کرمانشاه قرار دارد. شما می‌توانید از کمربندی شرقی این شهر که مسیر اصلی ورودی اتوبوس‌ها نیز هست، به سمت ایلام حرکت کنید. این مسیر نزدیک‌تر، ولی پر پیچ و خم است. 

همچنین می‌توانید از ارتفاعات قلاجه که در مرز دو استان کرمانشاه و ایلام قرار دارد نیز وارد ایلام شوید. این مسیر نسبت به حمیل خلوت‌تر است و به مسیر قدیمی کرمانشاه - ایلام معروف است. 

سرابله

اگر از مسیر حمیل به سمت ایلام حرکت کنید در ابتدا وارد سرابله می‌شوید، از حمیل تا سرابله ۴۶ کیلومتر است. شما می‌توانید ابتدا از دیدنی‌های سرابله که مرکز شهرستان چرداول است، بازدید کنید و سپس به‌سمت ایلام حرکت کنید. 
آتشکده موشکان در فاصله ۳ کیلومتری شهر سرابله، روستای «تنگ قیر» و گورستان باستانی آن در ۱۰ کیلومتری شمال شرقی سرابله، امامزاده قاسم (ع) در ۲ کیلومتری سرابله برخی از این جاهای دیدنی‌ هستند.   

ایلام 

بعد از گشت‌وگذار در سرابله به‌سمت شهر ایلام حرکت کنید. فاصله سرابله تا این شهر نیز۳۶ کیلومتر است. ایلام نقاط گردشگری منحصر به‌فردی دارد که تنگه رازیانه در دامنه ارتفاعات کبیرکوه، رودخانه سیمره، پایتخت عیلامیان، موزه مردم‌شناسی، بازارهای ایلام و قلعه والی برخی از این جاذبه‌های گردشگری هستند. از ایلام نیز می‌توانید دو مسیر را برای گردش در نظر بگیرید. یکی مسیر زیبای ایلام به‌سمت دره‌شهر و آبدانان و دیگری خط مرزی ایلام به مهران و دهلران. 

مسیر ایلام به‌سمت دره‌شهر و آبدانان

بعد از گشت و گذار در ایلام قبل از آن‌که به شهر دره‌شهر برسید، ابتدا در بدره گشت‌وگذاری داشته‌باشید. 

بدره

فاصله ایلام تا شهر بدره حدود ۸۶ کیلومتر است. بدره شهرتوریستی استان ایلام است و دیدنی‌های منحصر به‌فردی دارد. تنگه زرانگوش، تنگ‌کافری، آتشکده کلم و تنگه دربند برخی از این جاذبه‌های گردشگری هستند. 

دره‌شهر

شهرستان دره‌شهر در جنوب استان ایلام واقع شده و به سرزمین تاریخ و تمدن این استان معروف است. فاصله بدره تا دره‌شهر حدود  ۴۴ کیلومتر است. آثار خرابه‌های شهر تاریخی سیمره معروف به ماداکتو، آسیاب‌آبی و قلعه شیخ ماخو (شیخ محمد خان) در روستای شیخ مکان، تنگ زیبا و تاریخی- طبیعی بهرام‌چوبینه در مسیر دره‌شهر به پلدختر، آبشار ماربره در نزدیکی دره‌شهر در مسیر جاده پلدختر، آثار تاریخی پل گاومیشان مربوط به دوران ساسانی روی رود سیمره، بقعه بابا سیف‌الدین محمد، غارکنا تاریکه، شهر تاریخی ماژین و قلعه ماژین، قلعه سه‌کسان، موزه تاریخی دره‌شهر، غار کول‌کنی در ماژین و چشم‌اندازهای زیبای کبیرکوه در کنار رود سیمره مهم‌ترین مراکز دیدنی دره‌شهر هستند. 

آبدانان  

شهرستان آبدانان در جنوب دره‌شهر قرار دارد. فاصله دره‌شهر تا آبدانان حدود۴۰ کیلومتر است. در شهرستان آبدانان ۶۸ اثر تاریخی و یک اثر طبیعی به ثبت ملی رسیده‌اند، اما شما وقت نمی‌کنید به تمام این ۶۸ اثر سر بزنید و ما بهترین و دیدنی‌ترین آثار را به شما معرفی می‌کنیم. 

شهر تاریخی جولیان یا در زبان محلی‌ ژیلیو، بنای تاریخی پشت قلعه در ۵ کیلومتری آبدانان، قلعه هزارانی یا هزاردر متعلق به دوره ساسانیان، رود آبدانان، دریاچه دوقلوی سیاه‌گاو که تنها دریاچه دوقلوی کشور است و هزاران سال عمر دارد، مسجد جامع و زیارتگاه سید صلاح‌الدین محمد (ع) از دیدنی‌های طبیعی، تاریخی و مذهبی این شهرستان هستند. 

مسیر ایلام به‌سمت مهران و دهلران

اگر دلتان می‌خواهد در مسیر خط مرزی ایلام گشت‌وگذاری داشته باشید، باید بعد از شهر ایلام وارد مهران شوید. 

مهران 

فاصله ایلام تا مهران حدود۸۶ کیلومتر است. آتشکده قینقر، منطقه شکار ممنوع کولک،  تپه باستانی چغاگلان و حمام قلعه کنجانچم و قلعه کنجانچم برخی از دیدنی‌های مهران هستند. 

دهلران 

بعد از مهران وارد دهلران می‌شوید. فاصله مهران تا دهران ۱۲۲ کیلومتر است. کویر ابوغویر دهلران، آبشارهای هفت گانه دهلران، چشمه آبگرم، قلعه شیاخ، آبشار آبتاف از جاذبه‌های گردشگری دهلران هستند.

کد خبر 486834
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha