مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱
۰ نفر

بررسی وسیله‌ها و مسیرهای دسترسی به مقصد پیش از هر سفری ضروری است. برای رفتن به ایلام در جنوب‌غربی کشور مسیرهای مختلفی را می‌توان امتحان کرد.

سفر

همشهری آنلاین: در این مطلب به روش‌های رفتن به ایلام می‌پردازیم.

سفر هوایی

چنانچه به سفرهای هوایی علاقه‌مند هستید و این نوع سفر برایتان راحت‌تر است، باید بدانید که ایلام فرودگاه دارد.   

فرودگاه بین‌المللی شهدای ایلام میزبان پروازهای داخلی و خارجی است. این فرودگاه یکی از فرودگاه‌های پرتردد غرب و کل ایران است. فقط باید بدانید که به دلیل کوهستانی‌بودن منطقه و کامل نبودن تجهیزات، پرواز شبانه ندارد و ظرفیت محدودی برای جابه‌جایی مسافر دارد.

از فرودگاه بین‌المللی تهران و همچنین مشهد به ایلام پروازهایی انجام می‌شود. با توجه به مکانی که در آن زندگی می‌کنید چنانچه نزدیک به تهران یا مشهد هستید می‌توانید سفر هوایی خود را هماهنگ کنید.

سفر جاده‌ای

برای رفتن به ایلام از مسیر جاده‌ای، هم می‌توان از اتوبوس استفاده کرد و هم خودروی شخصی.

سفر با خودروی شخصی

استفاده از خودوری شخصی هم مزایای خود را در سفر دارد، چنانچه با خودروی شخصی قصد سفر به ایلام را دارید باید بدانید که ایلام از غرب با کشور عراق، از جنوب با استان خوزستان، از شرق با استان لرستان و از شمال با استان کرمانشاه همسایه است، باتوجه به مبدایی که درآن قرار دارید می‌توانید خود را از نزدیک‌ترین راه به این استان برسانید.

چنانچه از تهران بخواهید به‌سمت ایلام حرکت کنید باید بدانید فاصله ایلام تا تهران ۶۷۰ کیلومتر است و برای طی کردن این مسیر از طریق حمل و نقل جاده‌ای حدود ۸ تا ۱۰ ساعت زمان می‌برد. همان استفاده از خودروی شخصی و اتوبوس است، زیرا ظرفیت فرودگاه این استان نیز بسیار اندک است. 

اگر ترجیج می‌دهید با خودروی شخصی این مسیر را طی کنید باید بهترین مسیر را برای ورود به این استان انتخاب کنید. ایلام در غربی‌ترین نقطه ایران قرار دارد و یک استان کوهستانی محسوب می‌شود و از طریق سه استان خوزستان، لرستان و کرمانشاه می‌توان وارد استان شد.

از سمت شمال‌شرقی کشور و کرمانشاه که وارد ایلام شوید این بهترین گزینه است.

برای این کار نیز باید از شهر حمیل و کمربندی شرقی این شهر که مسیر اصلی ورودی اتوبوس‌ها نیز هست، مسیر خود را انتخاب کنید. البته این مسیر پر از پیچ و خم، اما نزدیک‌تر است.

یا این‌که می‌توانید از اسلام‌آباد غرب و ارتفاعات قلاجه کرمانشاه که به مسیر قدیمی ایلام به کرمانشاه معروف است، به سمت ایلام حرکت کنید.

همچنین در شرق ایلام نیز استان لرستان قرار دارد که از طریق شهرستان پلدختر می‌توان به شهرستان دره‌شهر،  ایلام رفت. 

در جنوب ایلام نیز خوزستان قرار دارد که می‌توان از طریق شهرستان اندیمشک وارد شهرستان دهلران و سپس ایلام شد. 

با توجه به کوهستانی بودن استان و جاده‌های پر پیچ و خم، رانندگی‌کردن در این مسیرها نیازمند دقت و حوصله است. 

سفر با اتوبوس

سفر با اتوبوس یکی از آسان‌ترین و ارزان‌ترین روش‌های سفر است. برای همین بسیاری از افراد تمایل به سفر با اتوبوس دارند. از بسیاری از پایانه‌های شهرهای مختلف می‌توان به ایلام رسید.

چنانچه از تهران به سمت ایلام حرکت می‌کنید می‌توانید از دو پایانه جنوب و پایانه غرب خود را به ایلام برسانید.

سفر با قطار

اگر به سفر با قطار علاقه‌مند هستید باید بدانید که استان ایلام راه آهن ندارد و بهترین راهکار برای سفر به این استان همان استفاده از خودروی شخصی و اتوبوس است.زیرا ظرفیت فرودگاه این استان بسیار اندک است.

کد خبر 486561
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha