همشهری آنلاین: تنگه رازیانه در نزدیکی روستای چنارباشی و در 45 کیلومتری شهر ایلام قرار دارد. در این روستا حدود 100 خانوار زندگی می‌کنند

این تنگه یکی از پدیده‌های زمین‌شناسی در استان ایلام و در غرب ایران است. تنگه رازیانه، دره باریک و ژرفی است که در منطقه‌ای سرسبز واقع شده و درون آن رودی روان است.

75 هکتار از اراضی تنگه رازیانه در سال ۱۳۸۸ به عنوان اثر طبیعی- ملی معرفی شد و در همان سال این اثر در فهرست آثار طبیعی - ملی ایران قرار گرفت.

ثبت این اثر موجب شد که علاوه بر ایجاد فرصت مناسب برای مطالعه پژوهشگران علوم زمینی، هیدرولوژی، محیط زیست و سایر رشته ها به زیستگاه مناسبی برای حیات وحش مبدل شود.

راه باستانی بدره «آبهر» به پشته ارشت و بردبال چنارباشی، از کوهپایه‌ها عبور کرده و در ادامه پس از عبور از کلم و تنگه رازیانه به روستای گنجه و سپس به روستای پاکل گراب و منطقه چنارباشی متصل است. آثار متعددی از دوران مختلف در این ناحیه مشاهده شده است.

تنگه رازیانه واقع در استان ایلام یکی از مناطق طبیعی و بکر است که دارای محیط بی‌نظیری برای تفریح و گردشگری است. این تنگه هر ساله تعداد زیادی گردشگر را به دلیل طبیعت بکر به خود جذب می کند.

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز