تردد در سطح شهر کم است، کسانی هم که تردد می کنند تقریبا ۵۰٪ ماسک زده اند. مراجعات به مراکز تجهیزات پزشکی بالاست به حدی که برای نیاز دفترمان ضدعفونی میخواستیم، در یکی از همین فروشگاه های تجهیزات پزشکی، در صف ایستادیم و بیشتر از دو تا هم ندادند.

قم پس از ورود کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، «مرتضی دانایی» روزنامه نگار محلی از قم گزارشی از وضعیت این شهر منتشر کرده است. گزارش او را در ادامه (با ویرایشی اندک) بخوانید:

« به عنوان یک خبرنگار قمی مشاهدات این چند روزم را از وضعیت شهر قم می نویسم. در شهر به دلیل اینکه مصاحبه رسمی انجام نمی شود، خبرهای ضدونقیض و شایعات به شدت بالاست. به نحوی که برخی رسانه‌های محلی از عصبانیت این عدم همکاری با خبرنگارها، پرچمدار ایجاد رعب و وحشت در شهر شدند.

طبق مشاهدات میدانی، تقریبا ۸۰٪ شهر جز هایپر و داروخانه ها عمدتا تعطیل هستند، ولی اطراف حرم حضرت معصومه فاجعه‌ست! مثلا ساندویچی‌ها باز هستند و مردم از آنها آب‌میوه و ... می خرند و می‌خورند. عمده افرادی هم که بدون ماسک تردد می کنند، اتباع خارجی هستند.

تردد در سطح شهر کم است، کسانی هم که تردد می کنند تقریبا ۵۰٪ ماسک زده اند. مراجعات به مراکز تجهیزات پزشکی بالاست به حدی که برای نیاز دفترمان ضدعفونی می‌خواستیم، در یکی از همین فروشگاه های تجهیزات پزشکی، در صف ایستادیم. بیشتر از دو تا هم ندادند و قیمت هم بر اساس موجودی انبارشان و درخواست مردم، ماننددلار و لحظه ای بود. گویا قرار است بزودی توزیع ماسک و ضدعفونی رایگان در قم انجام شود.کسبه عمدتا تعطیل هستند، آنهایی که باز هستند، عملا مشتری ندارند. 

شهر قرنطینه رسمی نشده، اما فکر می کنم دو سوم شهروندان خودشان را قرنطینه خانگی کرده‌اند. پیرو همین موضوع کروناویروس بازدید کانال‌های مجازی (تلگرام) و محلی قم هم تقریبا چندبرابر شده است و شایعات کلی حول قم می‌چرخد.»

  • گزارش تصویری از قم پس از ورود کرونا

تصاویر «سجاد حیات پورشنبه» عکاس باشگاه خبرنگاران از این شهر را هم در ادامه ببینید.  او در شرح عکسهایش نوشته: «با اعلام شیوع ویروس کرونا در شهر قم زندگی عادی جریان دارد، مردم با مراجعه به داروخانه‌ها و با توجه به توصیه‌ها در خصوص پیشگیری از بیماری، ماسک تهیه کرده و از تردد بی مورد در خیابان‌های مرکزی شهر خودداری نموده اند.»

کد خبر 486619

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha