تب داغ شیوع ویروس کرونا و نبود ماسک و دستکش یکبارمصرف در داروخانه‌های خزانه منجر شد کاسبان جوان این محله بین مسافران ایستگاه مترو علی‌آباد دستکش یکبارمصرف پخش کنند.

توزيع دستكش در ايستگاه مترو علي آباد

زهرا کریمی- همشهری آنلاین: «علیرضا خانکی» و «محسن غلامی» ۲کاسب محله خزانه هستند که در یک اقدام خیرخواهانه تصمیم گرفتند به مسافران مترو دستکش یکبارمصرف هدیه بدهند. کیسه‌های پر از دستکش یکبارمصرف را روبه‌روی مسافران ماسک زده مترو می‌گیرند و می‌گویند: «بفرمایید دستکش! رایگان است. لطفاً بردارید.»

  • جان کلام، کمک به همنوع

هنوز اسفند به نیمه نرسیده و روزهای ابتدایی آخرین ماه سال۱۳۹۸ است. اینجا ایستگاه مترو علی‌آباد در محله خزانه است و ویروس کرونا نقل زبان مسافران. برخی از مسافران با عجله بدون آنکه دستشان با در و دیوار تماس داشته باشد به سمت پایانه اتوبوس می‌روند. این میان علیرضا بین جمعیت می‌گوید: «بفرمایید دستکش یکبارمصرف.» آنها که دستکش لازم دارند، می‌پرسند: «قیمت دستکش‌ها چند است؟» اینبار دوستش محسن با صدایی رسا به مسافران می‌گوید: «رایگان است. بگیرید استفاده کنید. بدون دستکش سوار اتوبوس نشوید.» مسافران یکی در میان یک جفت دستکش می‌گیرند، بعضی هم نیم نگاهی می‌کنند و به راه خود ادامه می‌دهند. تعدادی هم از سر کنجکاوی نزدیک می‌شوند و دستکشی می‌گیرند. عده‌ای راه رفته را برمی‌گردند و در صف دستکش رایگان می‌ایستند. وقتی از خانکی می‌پرسم چه شد که تصمیم گرفتید این کار را در بحران نبود ماسک و دستکش انجام بدهید، می‌گوید: «مخلص کلام اینکه دلمان خواست به همنوعانمان کمک کنیم. از دیشب از این داروخانه به آن داروخانه در محله دنبال یک جفت دستکش یکبارمصرف و ماسک برای خانواده‌ام بودم و متأسفانه موفق به خرید نشدم. امروز به همراه دوستم به بازار تهران رفتیم و با کمک چند دستفروش و بساطی های پایانه علی‌آباد حدود ۷۰۰هزار تومان پول جمع کردیم و چند جعبه دستکش یکبارمصرف برای هدیه به مسافران مترو اتوبوس خریدیم. از ساعت ۳بعد از ظهر اینجا در حال توزیع دستکش هستیم و اول به دستفروشان هدیه دادیم و حالا به مسافران

  • دست به دست هم کرونا را شکست بدهیم

همین که قطار بعدی می‌آید محوطه فضای سبز ایستگاه پر از جمعیت می‌شود و علیرضا و محسن به سمت مسافران می‌روند تا به آنها دستکش هدیه بدهند. یکی از مسافران می‌گوید فقط دستکش دارید؟ ماسک ندارید؟ لطفاً ماسک بدهید. محسن در جواب می‌گوید: «ما هم در بازار تهران فقط دستکش پیدا کردیم. متأسفانه ماسک و ژل نبود و اگر پیدا کنیم برای هدیه به مسافران می‌خریم. مسافر از آنها تشکر می‌کند و سری تکان می‌دهد و زیرلب می‌گوید: «مراکز عمومی باید مایع ضد عفونی داشته باشند و در دستشویی‌ها هم مایع دستشویی باشد، اما همه جا نیست!» محسن از علیرضا می‌پرسد چند جفت دستکش مانده است؟ علیرضا می‌گوید: «حدود هزار و ۵۰۰ جفت دستکش پخش کرده‌ایم و هنوز داریم. بهتر است یک جفت بدهیم تا به همه برسد.» علیرضا با تعارف دستکش به چند نوجوان می‌گوید: «این کمترین‌کاری بود که از دستمان برمی آمد. شهروندان باید خودشان نکات بهداشتی را رعایت کنند و مسئولان هم تا دیر نشده اقدامات لازم را انجام بدهند تا با کمک هم این بیماری را شکست دهیم.»

کد خبر 486485

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امراله مهماندوست IR ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    0 0
    در استان فارس شهرستان شیراز شهر صدرا ضد افونی کننده و ماسک و دستکش یکبار مصرف وجود ندارد تعداد محدودی برایم ارسال کنید