وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه طرح تعطیلی مدارس با حوزه‌های سیاسی و بهداشتی است، از تعطیلی تمامی اردوهای دانش‌آموزی و ضدعفونی تمامی مدارس حوزه رای‌گیری خبر داد.

محسن حاجی میرزایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محسن حاجی میرزایی در جلسه ستاد پیشگیری و کنترل بیماری کرونا با تشکر از اقدامات و تلاش‌های انجام‌شده از سوی ستاد مرکزی برای جلوگیری از گسترش کرونا ویروس گفت: مجموعه آموزش‌وپرورش از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کند و هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهد. کمک مهم ما به وزارت بهداشت در این شرایط سخت این است که مجموعه خود را محافظت کنیم. آموزش‌وپرورش به دلایل متعددی در این شرایط اهمیت دارد، آموزش‌وپرورش منظم‌ترین و گسترده‌ترین شبکه ارتباطی کشور است. هیچ مجموعه‌ای ارتباطش با مردم چهره به چهره و باقابلیتی که آموزش‌وپرورش دارد، نیست.

  • در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا از سیاست‌های وزارت بهداشت تبعیت می‌کیم

او ادامه داد:‌ روز گذشته نیز آقای رئیس‌جمهور هم در تماس با بنده تأکید ویژه داشتند که وزارت آموزش‌وپرورش جدی وارد میدان شود. ستاد مرکزی پیشگیری و کنترل بیماری کرونا باید به‌طور منظم تا حل بحران تشکیل شود و آمادگی داشته باشند در هرلحظه‌ای اوضاع را آرام کنند و تصمیماتی لازم را بگیرند.

وزیر آموزش‌وپرورش بابیان اینکه باید تصمیمات در چارچوب مقررات وزارت بهداشت اتخاذ شود، گفت: رصد دقیق شرایط و اوضاع اولین اولویت این ستاد است. باید در سریع‌ترین زمان ممکن از رویدادها اطلاع یابیم و اطلاعات باید در کمترین زمان ممکن از منطقه به استان و از استان به ستاد مرکزی منتقل شود. متناظر با آن ستاد باید در استان و منطقه هم تشکیل شود و دائماً در ارتباط منظم باشند.

  • از تک‌تک مدارس سرکشی و از بهداشتی بودن آن‌ها اطمینان حاصل شود

محسن حاجی میرزایی ادامه داد: بعد از رصد رویدادها باید آن‌ها را تحلیل کنیم و بر روی منشأ آن حساس باشیم و بر روی کانون‌هایی که در مدارس پیش می‌آید، مراقبت کنیم. هرچقدر بتوانیم اطلاعات سریع‌تر و تفصیلی‌تر از مدارس داشته باشیم واکنش‌های ما مناسب‌تر خواهد شد.

وی تأکید کرد: حتی اگر تک‌تک مدارس را سرکشی کنیم باید مطمئن شویم که همه آن‌ها به امکانات لازم بهداشتی و ضدعفونی‌کننده مجهز باشند.

کد خبر 486026

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha