واگن‌های مترو هر شب در پایانه غرب پایتخت و همه فضاهای ایستگاه‌های مترو از هند ریل پله برقی گرفته تا سطل‌های زباله با مواد استریل قوی و مورد تایید وزارت بهداشت و درمان ضدعفونی و شسته می‌شوند.

مترو شوش.jpg

همشهری آنلاین - سحر جعفریان: ناوگان ریلی مترو تهران هر شب با بیش از ۵۰۰ نیروی خدماتی و نظافتی ضدعفونی می‌شود. «فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه ضمن اعلام این خبر به خبرنگار همشهری محله گفت: «همه واگن‌های مورد بهره‌برداری‏‏، آبخوری‌ها، هند ریل پله‌های برقی، کناره‌های پله‌ها، سکوها، مکان‌هایی مانند سرویس‌های بهداشتی، اتاق مادر و کودک، نمازخانه‌ها، سطل‌های زباله و مبادی ورودی و خروجی به ایستگاه‌های مترو هر شب بعد از پایان ساعت کاری مترو با مواد ضدعفونی‌کننده استاندارد و قوی که مورد تائید وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور است در پایانه غرب پایتخت شسته می‌شود.»

نوبخت فرنوش ادامه داد:‌ «کار شست‌وشو و نظافت واگن‌های مترو قبل از شیوع بیماری واگیردار کرونا نیز انجام می‌شد که از اول اسفندماه طبق دستورالعمل مصوب وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی با اقدامات خاص و حساسیت بیشتر همراه شده است. اجرای فرآیند ضدعفونی در ساعت‌های میانی روز در ابتدا و انتهای هر خط به صورت خشک انجام می‌شود تا با توجه به محدودیت در تعداد واگن‌های مترو و ترافیک کاری اختلالی در خدمات رسانی به مسافران به وجود نیاید. بنابراین رعایت بهداشت فردی از سوی مسافران نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.»

او همچنین  افزود: «شرکت مترو تهران تا زمانی که شیوع کرونا متوقف شود و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی کشور اعلام کند به روند ضدعفونی کردن روزانه خود ادامه خواهد داد.»

کد خبر 485957
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha