نتیجه انتخابات در پنج حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی مشخص شد.

انتخابات آذربایجان غربی

به گزارش همشهری آنلاین، نتیجه انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در پنج حوزه انتخابیه استان آذربایجان غربی مشخص شده است و طبق اعلام فرمانداران نتیجه قطعی آرا در شهرهای ماکو، میاندوآب، بوکان، مهابد و سلماس مشخص شده است. طبق آرای اعلام شده مردم این شهرها به نمایندگان خود در ادوار گذشته اعتماد کرده‌اند. نمایندگانی که از اصولگرایان هستند.

  • بازگشت نماینده مجلس نهم حوزه انتخابیه ماکو 

 فرماندار ماکو و رییس ستاد انتخابات حوزه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت با اشاره به قطعی‌شدن نتیجه انتخابات در این حوزه گفت: محمد علی‌پور با کسب حدود ۲۰.۶ درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان برای حضور در خانه ملت شد. حسین عباسی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا با بیان اینکه ۱۵ نامزد در حوزه انتخابیه ماکو، چالدارن، شوط و پلدشت باهم به رقابت پرداختند، افزود: «محمد علیپور» با کسب ۲۰ هزار و ۱۳۰ رای از مجموع ۹۷ هزار و ۶۸۹ رای ماخوذه پیروز انتخابات شد و «عباس جعفرزاده» با کسب ۱۷ هزار و ۵۴۰ رای در رده دوم قرار گرفت.

وی اظهار داشت: «لاله صمدپور» با ۱۷ هزار و ۲۷۸ رای، «قاسم اسمعیل‌زاده» با ۱۳ هزار و ۳۷۹ رای، «منصور خدایاری» با ۹ هزار و ۲۹۷ رای، «بهروز عظیم‌زاده» با سه‌هزار و ۷۲۰ رای، «اسماعیل حاتم‌زاده» با سه‌هزار و ۶۳۰ رای، «مهدی علی‌نژاد» با کسب سه‌هزار و ۳۰۳ رای، «امید حیدرپور» با سه‌هزار و ۲۴۲ رای، «محرم خلیلی» با ۲ هزار و ۲۰۸ رای، «میر جلال حسینی» با یک‌هزار و ۹۲۲ رای، «سعید حسین‌پور» با ۸۹۰ رای، «ولی عابدین‌زاده» با ۷۴۲ رای، «جلیل محمدزاده» ۲۳۵ رای و « علی جوانشیر» با ۱۷۳ رای رده‌های سوم تا پانزدهم را به خود اختصاص دادند.

وی میزان مشارکت حوزه انتخابیه ماکو، چالدران، شوط و پلدشت را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: ۱۶۵ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند.

«محمد علی‌پور» در دوره‌ نهم نیز نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی بود.

  • بازگشت نماینده مجلس نهم میاندوآب به خانه ملت

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در میاندوآب با اشاره به قطعی‌شدن نتیجه کامل و قطعی انتخابات در این حوزه انتخابیه گفت: مهدی عیسی‌زاده با کسب ۴۳ درصد آرا، منتخب مردم این شهرستان برای حضور در خانه ملت شد. مهدی قهرمانی روز شنبه  با بیان اینکه هشت نامزد در میاندوآب باهم به رقابت پرداختند، اظهار داشت: «مهدی عیسی‌زاده» با کسب ۴۳ هزار و ۱۶ رای از مجموع ۱۰۰ هزار و ۳۲۳ رای ماخوذه پیروز انتخابات شد و «علی احمدی» با کسب ۳۶ هزار و ۹۷۶ رای در رده دوم قرار گرفت.

وی افزود: «معصومه خلیل‌زاده » با ۶ هزار و ۷۵۳ رای، «مهدی مقدم» با سه هزار و ۶۵۴ رای، «غلامرضا کبیری» با ۲ هزار و ۸۳۶ رای، «رقیه ایمانی» با ۲ هزار و ۵۵۸ رای، «بهنام تقی‌زاده حیدرآباد» با ۸۸۲ رای و «جلیل نورمحمدی» با کسب ۲۱۹ رای رده های سوم تا هشم را به خود اختصاص دادند.

وی میزان مشارکت میاندوآبی‌ها را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی حدود ۴۹ درصد اعلام کرد و گفت: ۲۰۶ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این حوزه انتخابیه بودند که ۱۰ هزار و ۸۷۶ از آنان را رای اولی‌ها تشکیل می‌دادند. مهدی عیسی‌زاده در دوره‌های نهم و هشتم نیز نماینده مردم میاندوآب در مجلس شورای اسلامی بود. حوزه انتخابیه میاندوآب تا دوره دهم مجلس شورای اسلامی با حوزه انتخابیه شاهین‌دژ و تکاب مشترک بود و ۲ نماینده از این حوزه راهی مجلس می‌شد که در اوایل آغاز به‌کار مجلس دهم تفکیک حوزه انتخابیه میاندوآب به تصویب رسید و در دوره یازدهم یک نماینده از میاندوآب و یک نماینده از شاهین‌دژ و تکاب راهی مجلس می‌شوند.

  • نماینده مجلس دهم مهاباد تکرار می‌شود

رییس ستاد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهاباد با اعلام نتیجه کامل و قطعی انتخابات مجلس در این حوزه انتخابیه گفت: جلال محمودزاده نماینده مجلس دهم از این حوزه با کسب ۳۶ درصد آرای ماخوذه، دوباره به عنوان نماینده این شهرستان انتخاب شد.

ایرج شجاعی روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: از مجموع ۵۳ هزار و ۶۴۵ رای ماخوذه، جلال محمودزاده با ۱۹ هزار و ۳۰۴ رای توانست بیشترین تعداد آرای این حوزه را به خود اختصاص دهد. وی اضافه کرد: سلام ستوده با ۹ هزار و ۴۱۹ رای، عبدالرحیم نوربخش با هفت هزار و ۶۳۲ رای، عثمان احمدی با پنج هزار و ۴۰۴ رای، رضا اسمعیلی با سه هزار و ۴۹۱ رای و مهناز ایروانی نیز با ۲ هزار و ۴۶۶ رای در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

وی افزود: سلیم احمدی‌افشار با یک‌هزار و ۶۴۳ رای، سیدمسعود مصطفایی با ۵۱۴ رای و منصور اسماعیل‌پور با ۱۸۱ رتبه‌های بعدی را در این حوزه انتخابیه به خود اختصاص دادند. فرماندار مهاباد بیان کرد: هیات اجرایی مرکز حوزه انتخابیه از امروز به مدت ۲ روز در محل این فرمانداری آماده دریافت شکایات است.

به گفته شجاعی کسانی که از نحوه برگزاری انتخابات نیز شکایت دارند، می‌توانند در مدت هفت روز از تاریخ امروز، شکایت مستند خود را به دبیرخانه شورای نگهبان تسلیم کنند. جلال محمودزاده در دوره قبل نیز نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی بود؛ وی همچنین در دوره هشتم نمایندگی مردم این شهرستان را برعهده داشت. 

در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مهاباد ۹ نامزد با یکدیگر برای کسب یک کرسی به رقابت پرداختند.شهرستان مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد که از این تعداد ۱۷۰ هزار نفر واجد شرایط رای دادن بودند.

  • منتخب مردم بوکان مشخص شد

 سرپرست فرماندار بوکان با اشاره به قطعی‌شدن نتایج انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان، گفت: از مجموع ۵۲ هزار و ۷۰۰ رای اخذ شده صحیح، «انور حبیب‌زاده بوکانی» با ۲۶ هزار و ۹۶۵ رای به عنوان منتخب مردم این شهرستان انتخاب شد. لقمان خسروپور  در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از وی «سلیمان فیضی» با ۱۸ هزار و ۶۲۳ رای در جایگاه دوم، «ناهید نادری» با ۲ هزار و ۲۹ رای در جایگاه سوم و «محی‌الدین متمدی» با ۷۳۳ رای در رده چهارم قرار گرفتند. وی اضافه کرد: در این شهرستان ۳۵ داوطلب برای شرکت در رقابت‌های انتخابتی ثبت‌نام کرده بودند که از بین آنان هشت نفر تایید صلاحیت شدند و چهار نفر از گردونه رقابت انصراف دادند.

وی افزود: ۱۵۹ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم بوکان در نظر گرفته شده که ۸۷ صندوق از این تعداد شهری و ۷۲ صندوق روستایی بود. 

وی اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط رای‌دادن در این شهرستان ۱۸۷ هزار نفر بود که بیش از پنج درصد کل واجدان شرایط را که ۹ هزار و ۶۴۰ نفر هستند، رای‌اولی‌ها تشکیل می‌دهند. «انور حبیب‌زاده بوکانی» از نمایندگان ادوار این شهرستان در مجلس شورای اسلامی بود و در دوره‌های پنجم و هفتم نیز به عنوان نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی حضور داشت.

  • منتخب مردم سلماس مشخص شد

 فرماندار سلماس با اشاره به قطعی‌شدن نتایج انتخابات مجلس یازدهم در این شهرستان، گفت: از مجموع ۷۶ هزار و ۷۱۹ رای اخذ شده صحیح، «یعقوب رضازاده» با ۲۴ هزار و ۷۶۷ رای به عنوان منتخب مردم این شهرستان انتخاب شد.

مرتضی اصغری روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: پس از وی «جعفر نوری» ۱۲ هزار و ۶۲۱ رای، «محسن مافی» ۱۰ هزار  و ۳۲ رای، «حسین رمزی قره‌قشلاقی» هشت  هزار و ۵۴۰ رای، «مهدی مهدی‌زاده» پنج هزار و پنج رای و «محمد طالعی» چهار هزار و ۲۰۰ رای کسب کردند.  وی اضافه کرد: همچنین «حمید میرزایی حبشی» ۲ هزار و ۸۶۶ رای، «علی کهن‌سال» ۲ هزار و ۶۱۰ رای، «صفر قویدل قره‌قشلاقی» یک هزار و ۳۰۷ رای، «بایرامعلی محمدنژاد» ۸۹۵ رای، «ناصر اخلاقی اولقی» ۷۵۳ رای و «محرم موسالو» ۴۶۷ رای به خود اختصاص دادند.

وی بیان کرد: نامزدها در راستای اجرای قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی از تاریخ انتشار این آگهی به مدت ۲ روز می‌توانند شکایت احتمالی خود را به فرمانداری سلماس اعلام کنند. فرماندار سلماس با اشاره به وجود بیش از ۱۴۱ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در این شهرستان، ادامه داد: میزان مشارکت در این حوزه انتخابیه حدود ۵۴.۵ درصد ثبت شد.

شهرستان سلماس ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.در این شهرستان ۳۵ نفر طی مراحل نام نویسی داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام کرده بودند که از این تعداد، ۱۷ نفر تایید صلاحیت نهایی شده و ۱۲ نفر در روز دوم اسفند با هم رقابت کردند.

کد خبر 485922

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha