رئیس کل سازمان نظام پرستاری با اشاره به خبرهای رسیده از برخی بیمارستان‌ها در شهرهای درگیر کرونا در ایران، از انجام نشدن پروتکل‌های استاندارد پیشگیری در آنها و نیز بی‌توجهی به سلامت پرستاران با دریغ کردن وسایل ایزوله شدن از آنها انتقاد کرد.

کرونا-ایران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد میرزابیگی رئیس کل سازمان نظام پرستاری امروز (شنبه ۳ اسفند) گفت: اکنون که رسما تعدادی از موارد بیماری ناشی از ویروس کرونا در برخی استان‌ها مانند قم، تهران و گیلان مشاهده شده و بیماران مبتلا در  تعدادی از بیمارستان‌ها بستری هستند، از مسئولان می‌خواهیم، لوازم حفاظتی مثل لباس یکبارمصرف، شیلد محافظ صورت، محلول های ضدعفونی‌کننده، ماسک، دستکش  و... را به میزان لازم و کافی در اختیار پرستاران قرار دهند تا آنها که در خط مقدم شناسایی و مراقبت از این بیماران هستند، از امنیت روانی و پیشگیری لازم برخوردار باشند و بتوانند با اطمینان و به‌راحتی از مردم و بیماران مراقبت کنند.  

وی گفت: پرستاران در بخش های مختلف بیمارستانی از جمله اورژانس‌، بستری و... اولین خط پاسخگویی به بیماران و مراجعه‌کنندگان هستند و باید بدون محدودیت، امکانات حفاظتی کافی را در اختیار داشته باشند. اما اخباری که از برخی شهرها مانند قم و رشت به سازمان نظام پرستاری رسیده است، نشان می‌دهد این امکانات طبق پروتکل‌های استاندارد و به میزان کافی در اختیار همه پرستاران قرار نگرفته و گویا مقداری اعمال سلیقه در برخی بیمارستان‌ها دیده می‌شود که به هیچ عنوان قابل پذیرش نیست. 

رئیس کل سازمان نظام پرستاری ادامه داد: با توجه به اهمیت حفظ سلامت کادر درمانی و پرستاران، نبود کافی امکانات ایمنی برای پرستاران بیمارستان‌ها ولو گله‌مندی از سوی یک نفر هم باشد، قابل اغماض نیست. بنابراین از مسئولان وزارت بهداشت و دستگاه‌های مسئول می‌خواهیم به مدیران بیمارستان‌ها توصیه کنند در امر پیشگیری، ‌ایمنی و سلامت پرسنل خساست به خرج ندهند و به میزان کافی این تجهیزات حفاظتی را که شامل دستکش، ماسک، شیلد محافظ صورت، لباس حفاظتی یکبارمصرف و محلول ضدعفونی‌کننده است، در اختیار پرستاران بیمارستان‌ها قرار دهند.

میرزابیگی گفت: پرستاران در خط مقدم مبارزه و کنترل بیماری ناشی از ویروس کرونا ( کووید ۱۹) هستند و مواردی که از این بیماری تاکنون در کشور شناسایی شده نیز اغلب توسط پرستاران و همکاران آنها صورت گرفته و مراقبت داز بیماران هم بر عهده آنهاست.   

وی افزود: وقتی بیمار را برای مراقبت در اختیار پرستار قرار می‌دهیم، باید اول از خود پرستار و نیروی مراقبتی به اندازه کافی محافظت و مراقبت کنیم. این کار نیازمند این است که هم امکانات محافظتی کافی در اختیار پرستاران باشد و هم آنها آرامش روانی کافی برای فعالیت داشته باشند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری بیان کرد: مساله بعدی تامین نیروی کافی پرستار در بیمارستان‌هاست. تعداد زیادی از پرستاران سایر نقاط کشور آمادگی دارند در هر استانی که به نیروی پرستار بیشتر نیاز وجود داشته باشد، به کمک همکاران خود بشتابند و در صورت اعلام وزارت بهداشت، سازمان نظام پرستاری به اعزام نیرو و تامین پرستار کافی اقدام می‌کند.

کد خبر 485808

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha