رئیس جمهوری آمریکا در جمع هواداران خود در کلرادو از تصمیم آکادمی اسکار برای دادن جایزه بهترین فیلم امسال به «انگل» از کره جنوبی به شدت انتقاد کرد.

بونگ جون هو فيلمساز كره‌اي برنده اسكار و ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، دانلد ترامپ در سخنرانی خود در کلرادو اسپرینگز از مردم پرسید «امسال جوایز آکادمی چقدر بد بود؟» و حاضران با هو کردن به این سئوال پاسخ دادند. او ادامه داد: «آنها اسکار بهترین فیلم را به فیلمی از کره جنوبی دادند که اصلا معلوم نیست درباره چیست. ما به اندازه کافی در حوزه تجارت و بازرگانی با کره مشکل داریم و تازه اینها جایزه بهترین فیلم را هم به آنها می‌دهند.»

«انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو روایتی است از اختلاف طبقاتی عمیق در جامعه کره جنوبی و بهار امسال موفق شد جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن بگیرد. فیلم در نود و دومین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار نخستین فیلم خارجی‌زبان لقب گرفت که اسکار بهترین فیلم را از آن خود می‌کند. بهترین کارگردان، بهترین فیلم بین‌المللی و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی سه جایزه دیگر «انگل» بود.

ترامپ در بخش دیگر سخنان سینمایی خود از کیفیت «انگل» هم ایراد گرفت و افزود: «آیا فیلم خوب بود؟ نمی‌دانم. من دنبال فیلمی هستم که... مثلا می‌شود ما دوباره «بر باد رفته» داشته باشیم لطفا؟» داستان این فیلم کلاسیک سینمای آمریکا در دوران جنگ‌های داخلی آمریکا می‌گذرد و به دلیل به تصویر کشیدن شیوه رفتار اربابان سفیدپوست با برده‌های سیاهپوست همواره محل بحث و انتقادهای اساسی بوده است.

شرکت نئون به عنوان تهیه‌کننده «انگل» در صفحه اختصاصی در توییتر پاسخ انتقادهای ترامپ را به گونه‌ای دیگر داد و نوشت: «قابل درک است. او نمی‌تواند [زیرنویس‌ها] را بخواند.» از آنجا که «انگل» به زبان کره‌ای تولید شده، نسخه اصلی آن با زیرنویس انگلیسی در اروپا و آمریکا به نمایش عمومی درآمده است.

کد خبر 485636

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha