شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۷
۰ نفر

مرتضی فرشباف، کارگردان فیلم سینمایی «تومان» که در سی‌ و هشتمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد، از اکران عمومی این فیلم در فرانسه خبر داد.

تومان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ‌فرشباف درباره چگونگی نمایش فیلم گفت: با توجه با بازخوردهای مثبت «تومان» در جشنواره فیلم فجر در پی این هستیم که با یک پخش‌کننده در ایران برای نمایش عمومی آن به نتیجه برسیم. با یک پخش‌کننده فرانسوی به نام «واید منیج‌منت» به توافق رسیده‌ایم تا «تومان» را خارج از ایران هم اکران کنیم.

وی افزود: این پخش‌کننده فرانسوی، پیش از این کار پخش‌کنندگی فیلم «سوگ» را هم به عهده گرفته بود و ما سابقه همکاری با یکدیگر را داشته‌ایم. از همین رو و اینکه «تومان» را خیلی دوست داشتند، حاضر به همکاری مجدد شدند. ما سعی می‌کنیم جزو فیلم‌های بخش دو هفته کارگردانان در جشنواره کن هم باشیم. بعد از آن و در یک فاصله ۳ تا ۵ ماهه «تومان» را در فرانسه به نمایش عمومی می‌گذاریم.

فرشباف بیان کرد: برای پخش این فیلم در ایران هم در نظر داریم با یکی از دفاتر پخش که توانایی و امکانات لازم را دارند و می‌توانند از فیلم مراقبت کنند، به نتیجه برسیم. ضمن اینکه در نظر داریم نسخه بلندتر «تومان» را در گروه «هنر و تجربه» به نمایش بگذاریم.

این کارگردان  اظهار کرد: شرایط اکران درایران به گونه‌ای است که فیلم‌ها و صاحبانش زمانی را برای اکران عمومی انتخاب نمی‌کنند، آنها انتخاب می‌شوند. این مقوله به قدری پیچیده و هزارتوی اکران به قدری عجیب است که سعی می‌کنیم درباره اکران خیال‌پردازی نکنیم. نمایش عمومی فیلم‌ها مولفه‌هایی دارد که در کنترل ما نیست و شانس‌هایی دارد که باید سعی کنیم روی این شانس‌ها کار کنیم.

کد خبر 485782

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha