شنبه ۲۴ فروردین ۱۳۸۷ - ۲۰:۴۵
۰ نفر

گروه اقتصادی: صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد که به رغم بهبود وضعیت بحران وام‌های بانکی، این بحران همچنان خطری جدی برای رشد جهانی اقتصاد به شمار می‌رود.

این صندوق با اشاره به دخالت کم سابقه بانک‌های مرکزی نظیر بانک مرکزی آمریکا، طی گزارشی اعلام کرد بازار‌های مالی همچنان زیر فشار‌های بی‌سابقه‌ای قرار دارند که از آن جمله می‌توان به یک اقتصاد کند، سطح پایین سرمایه در موسسات مالی و تلاش‌های گسترده برای پرداخت بدهی‌ها اشاره کرد.

در گزارش جدید ثبات مالی جهانی صندوق بین‌المللی پول آمده است که بحران وام‌های خانه و اعتبارات بانکی در آمریکا، می‌تواند تا یک تریلیون دلار ضرر و زیان مالی را به اقتصاد جهانی تحمیل کند که ۵۶۶ میلیارد دلار آن ناشی از وام‌های خرید خانه و موارد مشابه آن است و بقیه ناشی از اعتبارات مشتریان، بدهی‌های شرکت‌ها و وضعیت بازار مسکن است.

یک مقام صندوق بین‌المللی پول می‌گوید: آمار داده شده شامل ۲۰۰ میلیارد دلار ضرر و زیان بانک‌ها است که آن را گزارش کرده‌اند و ۸۰ میلیارد دیگر آن را نیز در آینده اعلام خواهند کرد.

بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، بازار وام‌ها به نسبت ماه گذشته از ثبات بیشتری برخوردار بوده است اما حالا ضعیف شدن اقتصاد آمریکا فشار مضاعفی را بر بانک‌ها تحمیل می‌کند که ممکن است ظرفیت آنها را برای پرداخت وام با محدودیت مواجه کند.

همشهری امارات

کد خبر 48512

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز