مدال آوری های مداوم استعدادهای منطقه 9 تهران در رشته ورزشی بوکس باعث شد تا این منطقه به عنوان مرکز بوکس پایتخت معرفی شود. این در حالی است که بسیاری از همین استعدادها و نام آوران از کمبود امکانات لازم و آموزش های تخصصی گلایه دارند.

عبادی

همشهری آنلاین- سحر جعفریان: «استعدادهای بوکس نهمین تکه از پایتخت به امکانات ورزشی بیشتری نیاز دارند.» این مطلب را «ابراهیم عبادی» مسئول انجمن ورزش بوکس شمال غرب تهران می‌گوید و ادامه می‌دهد: «استعدادهای بوکس خیلی خوبی در منطقه 9 وجود دارند که برخی از آن‌ها در حال حاضر در گروه‌های استانی و ملی می‌درخشند و به‌تازگی مدال‌های رنگی در لیگ فجر و مسابقات بین‌المللی کشورهای آسیایی کسب کرده‌اند. استعدادهایی که باوجود کمبود امکانات خود را بالا کشیده‌اند و حالا برای آموزش‌های همگام باکیفیت جهانی به امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری افزون‌تری نیازمندند.»
عبادی می‌افزاید:‌ «برگزاری همایش‌های بوکس می‌تواند تا حدودی به شناساندن این رشته رزمی و البته شناسایی استعدادهای بالقوه کمک کند اما آنچه در مراحل پیشتر اهمیت می‌یابد و معمولاً مورد غفلت قرار می‌گیرد‏ مهیاکردن امکانات و تجهیزات آموزشی است. این بستر مناسب می‌تواند از بروز آسیب‌های شهری نیز جلوگیری کند؛ یعنی هم روحیه و فرهنگ ورزش رواج می‌یابد و هم راه‌های پرداختن به جرم و خلاف مسدود باقی می‌ماند؛ بنابراین ورزش‏ یک تیر و 2 نشان است.»
هفته گذشته در حالی دومین دوره همایش بوکس تهران در بوستان المهدی (عج) منطقه 9 برگزار شد که بیش از 200 بوکسور محلی در گروه سنی نونهال‏ نوجوان جوان و بزرگ‌سال در آن به نمایش حرکات میت و کیسه پرداختند. استقبال خوب اهالی از این همایش و آموزش های رایگان آپرکات، ساتپو، هوک، کراس و ناک اوت باعث شد تا سازمان ورزش و جوانان کشور منطقه 9 را به‌عنوان مرکز بوکس تهران انتخاب کنند. مسئول انجمن ورزش بوکس شمال غرب تهران اظهار امیدواری می کند با توزیع عادلانه امکانات در این زمینه بستر پرورش همه استعدادها به طور یکنواخت فراهم شود.»

کد خبر 484905

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha