همشهری آنلاین: دادستانی ایتالیا در حال بررسی ادعای جعل آرای انتخابات ایتالیا در خارج از کشور توسط مافیا به نفع سیلویوبرلوسکنی است.

به نوشته ال موندو، ۲۴ ساعت مانده به انتخابات عمومی ایتالیا که در روز‌های یکشنبه و دوشنبه ۱۳ و ۱۴ آوریل  برگزار می‌شود، تقلب بر این انتخابات سایه افکنده است.

دادستانی ایتالیا ادعایی مبنی بر این که مافیای قدرتمند کالابرس تلاش کرده است ۵۰ هزار رای از آرای ایتالیایی‌های خارج از این کشور را در ازای دریافت مبلغ ۲۰۰ هزار یورو دستکاری کند،در دست بررسی دارد.

بر اساس اطلاعات اولیه آرای خریداری شده قرار بود به نفع حزب ملت آزادی که رهبری آن را سیلویو برلوسکنی به عهده دارد، به صندوق‌های رای ریخته شود.

تردید‌ها درباره احتمال جعل آرای رای دهندگان خارج از کشور در زمان شنود مکالمات تلفنی تعدادی از اعضای کلان مافیایی "پیرومالی" که در زندان به سر می‌برند ، بروز پیدا کرد.

مکالمات اعضای خانواده مافیایی "پیرومالی" در ابتدا جهت به دست آوردن سرنخ‌هایی درباره اینکه چگونه اعضای این خانواده سود ناشی از فروش مواد مخدر را پولشویی می‌کردند، شنود می شد.

اما موضوعی دیگر توجه پلیس را به خود جلب کرد، موضوعی بسیار با اهمیت تر از قضیه پول شویی؛ پدر خوانده‌های خانواده پیرومالی در بخشی از مکالمات خویش، به طور کاملا ناخودآگاه پرده از رازی سیاسی برداشتند: یک نیروی سیاسی با کلان پیرومالی ارتباط برقرار کرده و پیشنهاد داده است جهت اختصاص ۵۰ هزار رای از آرای ایتالیایی مقیم خارج از این کشور به حزب مزبور، ۲۰۰ هزار یورو به این کلان پرداخت کند.

از میان مکالمات پدر خوانده‌های خانوده پیرومالی مشخص شد که دو فرداین پیشنهاد را مطرح کرده‌اند، یکی از آنها الدو کاچیچه کارخانه دار ورشکسته و دیگری سناتور دل اوتری یکی از همکاران نزدیک برلووسکنی است که در سال ۲۰۰۴ نیز به جرم همدستی با مافیا به نه سال زندان محکوم شده بود.

با توجه به ساسی شدن پرونده دادستانی شهر کالابرسه جولیانو آماتو وزیر کشور ایتالیا را در جریان این پرونده قرار داد، آماتو روز جمعه ۱۱ آوریل در سخنانی در این باره گفت: دادستانی کالابرسه در ارتباط با تلاش برای انجام تقلب در آرای ایتالیایی‌های مقیم خارج اطلاعاتی را در اختیار من گذاشت.

وزیر کشور در ادامه گفت: برای پیگیری موءثرتر این قضیه وزارت امورخارجه رانیز در جریان گذاشتم. و به احتمال زیاد با تدابیر اتخاذ شده از سوی این وزارتخانه از بروز تقلب جلوگیری خواهد شد.

گفته می‌شود، برای انجام چنین کاری، اعضای مافیا از ترفند ساده‌ای استفاده کرده بودند، آن‌ها قصد داشتند افراد مورد نظر را در مناصب مورد نظر خریداری کنند و سپس با اتکا به این افراد قصد داشتند آرای اصلی را با هزاران کاغذ سفید جایگزین کنند.

کد خبر 48478

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز