یکشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: مردم ایتالیا برای شرکت در انتخابات عمومی این کشور روز‌های یکشنبه و دوشنبه 13 و 14 آوریل به پای صندوق‌های رای می‌روند.

به نوشته ال موندو، 47 نفر از واجدان شرایط رای در این انتخابات میان سیاست جدید حزب تازه تاسیس دموکرات به رهبری والتر ولترونی و تکرار یک دولت محافظه کار به رهبری سیلویو برلوسکنی یکی را انتخاب را خواهند کرد.

البته در مجموع 158 حزب در این انتخابات حضور دارند. نخست وزیر ایتالیا از حزبی که بتواند اکثریت را در پارلمان این کشور کسب کند، انتخاب می‌شود.

آخرین نظر سنجی‌ها که دو هفته پیش از برگزاری انتخابات انجام گرفته‌اند حکایت از آن دارد که حزب ملت آزاد که توسط برلوسکنی تاسیس شده است، با 5 تا 8 امتیاز اختلاف در انتخابات عمومی ایتالیا از اصلی ترین رقیب خود حزب دموکرات پیش خواهد افتاد، با این و جود والتر ولترونی شهردار سابق رم و رهبر حزب دموکرات در آخرین میتینگ‌های انتخاباتی خود بر این نکته تاکید کرده است که این فاصله میان حزب وی و حزب ملت َآزاد پر شده است، او حتی پا را از این نیز فراتر گذاشته  و گفته است، که تشکل سیاسی‌اش در یک قدمی پیروزی در انتخابات ایتالیا قرار دارد.

هردو کاندیدای اصلی تصدی مقام نخست وزیری ایتالیا و عده بهبود وضعیت اقتصادی این کشور را داده‌اند، و در حالی که ولترونی قول داده است که بودجه‌ای برای افزایش حقوق بازنشستگی و دستمزد‌های در نظر بگیرد. برلوسکنی اعلام کرده کرده است که سیستم مالیات در گردش را حذف خواهد کرد. در همین حال دو طرف قول داده‌اند که مالیات‌ها وبوروکراسی را کاهش دهند.

اگرچه ولترونی 22 سال است که در عرصه سیاسی ایتالیا حضور دارد و 7 سال از این زمان را در مقام شهردار رم سپری کرده است، او با داشتن 52 سال در برابر سیلویو برلوسکنی 72 ساله و پرودی 68 ساله چهره جدیدی در عرصه سیاسی ایتالیا محسوب می شود.

این 62 دومین انتخابات عمومی ایتالیا در 63 سال اخیر است. این انتخابات پس از آن برگزار می‌شود که رومانو پرودی نخست وزیر موقت ایتالیا سه سال زودتر از موعد مقرر از قدرت کناره گیری کرد. کناره گیری پرودی به دلیل رای عدم اعتماد سنای ایتالیا به وی انجام گرفت.[استعفای پرودی در پی رأی عدم اعتماد سنا]

کد خبر 48594

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز