یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: تحلیل و بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر نفوذ سامانه بارشی به استان به‌تدریج از بعدازظهر امروز یکشنبه ۲۷ بهمن تا اوایل روز سه‌شنبه ۲۹ بهمن است.

اب و هوا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی پناهی، معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کردستان افزود: این سامانه سبب بارش باران در دامنه‌ها و برف در ارتفاعات، وزش شدید باد به‌ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و عصر، مه و کولاک برف در ارتفاعات می‌شود و زمان اوج آن از اواخر وقت یکشنبه( ۲۷ بهمن) و دوشنبه( ۲۸ بهمن) است.  

وی اضافه کرد: بارش باران و برف، وزش باد گاهی شدید، مه و کاهش دید، کولاک برف در ارتفاعات، ریزش بهمن در نقاط برف‌گیر از مخاطره‌های این سامانه بوده و مناطق تحت تاثیر آن نیز همه نقاط استان به ویژه نواحی شمال‌غربی، غربی و جنوبی از جمله بانه، مریوان، سروآباد، مناطق اورامان، سارال و سرشیو، کامیاران و بخش غربی و جنوبی سنندج است.  

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان افزود: آثار مخاطره‌ای این سازمان نیز شامل آبگرفتگی مناطق داخل و خارج شهری به ویژه در روز دوشنبه با توجه به بالا بودن حجم بارش و آب شدن برف  است. کاهش دید به علت مه و کولاک در جاده‌ها و گردنه‌ها، امکان ریزش بهمن در گردنه‌ها و نواحی برف‌گیر  از دیگر مواردی است که این سامانه بارشی در پی خواهد داشت.  

وی افزود: توصیه می‌شود مردم در ایام فعالیت این سامانه بارشی از تردد غیرضروری در حاشیه رودخانه با توجه به بالا آمدن سطح آب، جاده‌های روستایی، نقاط برف گیر خودداری کنند و در صورت ضرورت تردد در جاده‌ها نیز تجهیزات زمستانه به همراه داشته باشند.  

سال زراعی (آبی) از اول مهر هر سال شروع و به پایان شهریور سال بعد ختم می‌شود.

کد خبر 484563

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha