رئیس هیات بازرسی انتخابات مجلس‌ شورای‌ اسلامی مهاباد گفت: از ابتدای شروع مهلت قانونی تبلیغات مجلس یازدهم تاکنون، تخلف انتخاباتی ۵ نامزد در این حوزه انتخابیه محرز شده‌ است.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، خشایار صنعتی، رئیس هیات بازرسی انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی مهاباد در استان آذربایجان‌غربی اظهار کرد: این تخلف‌های انتخاباتی بیشتر جزو تخلف‌های درجه ۶ و شامل نصب عکس و پوستر روی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و تیرهای چراغ برق، ایجاد ترافیک و راه‌بندان، قصد استفاده از تریبون‌های نماز جمعه و انتشار نظرسنجی‌های غیرواقعی در فضای‌مجازی است.  

وی با اشاره به اینکه ۵۲ مکان در این شهر با همکاری شهرداری برای تبلیغات جانمایی و تعیین شده است، افزود: نامزدها باید تبلیغات انتخاباتی خود را در مکان‌های مشخص نصب کنند زیرا نصب آن در سایر محل‌ها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.  

صنعتی اضافه کرد: برخی از نامزدها در فضای مجازی نظرسنجی‌های غیرواقعی (استفاده از ربات) را منتشر کرده‌اند که با همکاری پلیس فتا این تخلف نیز شناسایی شده و به نامزد مورد نظر تذکر داده شده‌است.  

رئیس هیات بازرسی انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی مهاباد گفت: در صورت تکرار و تداوم تخلف کاندیداها، ستاد پیشگیری و برخورد با تخلفات انتخاباتی وارد عمل شده و نامزد متخلف به مراجع‌قضایی معرفی می‌شود.  

وی اضافه کرد: طبق قانون کاندیداهایی که در ایام تبلیغات نیز مرتکب خطا و تخلف انتخاباتی شوند، امکان رد صلاحیت آنان در مراجع ذیصلاح وجود دارد.  

صنعتی افزود: تبلیغات کاندیداهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی در دهستان‌ها و روستاها نیز باید با هماهنگی با بخشداری‌ها صورت گیرد و مکان خاصی برای این منظور تعیین نشده است.  

وی گفت: صلاحیت ۱۰ نامزد یازدهمین دوره مجلس‌شورای‌اسلامی در مهاباد تایید شده است، در طول یک هفته زمان تبلیغات، ۱۰ مسجد مهاباد نیز برای سخنرانی کاندیداهای این شهرستان به قید قرعه انتخاب شده‌است.  

رئیس هیات بازرسی انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی مهاباد افزود: هرگونه استفاده از منابع مالی غیرشفاف، تخریب عکس سایر کاندیداها، نصب عکس و بروشور بزرگ‌تر از اندازه‌های تعیین شده، وعده‌های خارج از اختیارات نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی، پخش شب‌نامه بدون نام و نشان و مغایر با موازین انتخابات تخلف محسوب می‌شود و موضوع در مراجع قضایی بررسی می‌شود.  

وی در مورد نظارت بر فضای‌مجازی نیز گفت: همه موارد و قوانین‌های مربوط به تبلیغات کاندیداها در فضای مجازی نیز رصد می‌شود و در صورتی که تخلفی صورت گیرد به کاندیداهای متخلف برای حذف آن اطلاع و در صورت خودداری از آن موضوع به مراجع‌قضایی ارجاع داده می‌شوند.  

صنعتی اظهار کرد: این شهرستان دارای ۲ حوزه اصلی و فرعی انتخابات بوده که حوزه اصلی آن در مهاباد و حوزه فرعی در شهر خلیفان قرار دارد و ۱۲۰ شعبه اخذ رأی شامل ۵۹ شعبه شهری و ۶۱ شعبه روستایی یازدهمین دوره انتخابات مجلس‌شورای‌اسلامی تعیین شده‌ است.  

انتخابات یازدهمین دوره مجلس‌شورای‌اسلامی روز ۲ اسفند امسال در سراسر کشور برگزار می‌شود و مردم آذربایجان‌غربی ۱۲ نماینده را در این روز راهی مجلس می‌کنند.  

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده‌ و دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس‌شورای‌اسلامی است.  

کد خبر 484285

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha