سامسونگ در رویداد Unpacked 2020 در سانفرانسیسکو جدیدترین تلفن تاشوی‌اش را رونمایی کرد.

Samsung Z Flip

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سایت wired برخلاف نخستین تلفن تاشوی سامسونگ، گلکسی فولد که مانند یک کتاب طراحی شده و به طرفین باز می‌شد، گلکسی زد فلیپ صفحه بلند عمودی دارد و از وسط به سمت بالا و پایین باز می‌شود. هنگامی صفحه AMOLED این تلفن کاملا باز می‌شود قطری ۶.۷ اینچی پیدا می‌کند. هنگامی که تلفن بسته می‌شود، نسبت به تلفن‌های معمول اندازه کوچکتری دارد و به راحتی در جیب جا می‌شود.گلکسی زد فلیپ نسبت به گلکسی فولد بهبودهای عمده‌ای پیدا کرده است. گلکسی فولد در هنگام وارد شدن به بازار دچار مشکلات سخت‌افزاری متعددی هم شد.

لولای تلفن تاشوی جدید سامسونگ بسیار بهتر عمل می‌کند و شکاف میان دو نیمه تلفن در هنگام تا کردن تقریبا دیده نمی‌شود و طوری ساخته شده است که اجازه عبور غبار و شن را نمی‌دهد.

  • تعامل با اپلیکیشن‌ها

یک ویژگی گلکسی زد فلیپ مانند تلفن تاشوی قبلی سامسونگ، امکان تعامل با اپلیکیشن‌ها با شیوه‌های متفاوت است. برای مثال اپلیکیشن یوتیوب را در نظر بگیرید: شما می‌توانید از آن در حالی که تلفن به طور کامل باز شده است، به طور معمول از آن استفاده کنید و ویدئوها را ببینید. اما هنگامی که تلفن را تا ۹۰ درجه تا می‌کنیم، تجربه متفاوتی خواهید داشت.

در این حالت، ویدئویی را که در یوتیوب می‌بینید به طور خودکار نیمه بالایی تلفن و پیشنهادها و اظهارنظرها به نیمه پایینی صفحه منتقل خواهند شد.

این تغییرات در هنگام تا کردن صفحه تلفن که سامسونگ آن را Flex Mode می‌نامد، در مورد اپلیکیشن دوربین هم رخ می‌دهد. هنگامی که صفحه دوربین تا زاویه معینی تا کنید، اپلیکیشن عکس فقط چیزهای را که می‌بیند در نیمه بالای صفحه به نمایش می‌گذارد و در نیمه پایینی صفحه می‌توانید گزینه‌هایی مانند انتخاب گرفتن عکس یا ویدئو و افکت‌های متفاوت را ببینید.

  • قیمت ارزان‌تر

لولای گلکسی زد فلیپ هم بهتر از مدل تاشوی قبلی است، به طوری که در هنگام بستن گوشی شکاف چندانی در میان دو بخش آن دیده نمی‌شود.

گلکسی زد فلیپ با قیمت ۱۳۸۰ دلاری تلفن گران‌قیمتی شمرده می‌شود، اما نسبت به تلفن تاشوی قبلی سامسونگ، گلکسی فولد با قیمت ۱۹۸۰ دلاری‌اش ارزان‌تر است. گلکسی زد فلیپ بر خلاف گلکسی فولد از شبکه بیسیم ۵G پشتیبانی نمی‌کند.

گرچه گلکس زد فولد نسبت مدل قبلی تلفن تاشوی سامسونگ بهبود قابل‌توجهی پیدا کرده است، باید در انتظار ماند تا معلوم شود تا چه مصرف‌کنندگان را به خود جلب خواهد کرد.

کد خبر 484010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha