نخستین تلفن‌های هوشمند جدید سال ۲۰۲۰ به زودی به بازار می‌آیند و ویژگی‌های مانند صفحه‌های نمایش تاشو، قابلیت اتصال به شبکه 5G و دوربین‌های پیشرفته را دارند.

Samsung

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از سی‌نت تلفن‌های هوشمند سالی فوق‌العاده را گذراندند و گرایش‌های عمده‌ای به وجود آمدند که در سال ۲۰۲۰ با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی S11 و هوآوی P40 پرو ادامه می‌یابند.

نخستین تلفن‌های با قابلیت اتصال به شبکه 5G در سال ۲۰۱۹ به بازار آمدند که می‌توانند سرعت بسیار بالای اتصال اینترنتی را پشتیبانی کنند. همچنین در سال ۲۰۱۹ شاهد به بازار آمدن گوشی‌هایی با صفحه‌های نمایش تاشو بودیم: سامسونگ گلکسی فولد، هوآوی میت ایکس و موتورولا ریزر. 

باتری‌های گوشی‌هایی که در سال گذشته به بازار آمدند هم سریع‌تر شارژ می‌شدند و هم مدت طولانی‌تری شارژشان را حفظ می‌کردند، سیستم‌های عامل ویژگی‌های جدیدی (مانند مود تاریک) پیدا کردند و دستیارهای دیجیتال گوشی‌ها هوشمندتر شدند. 

دوربین‌های گوشی‌ها به حسگرهای جدیدی مجهز شدند و کیفیت ضبط تصاویر هم بالا رفتاز تکنولوژی زوم پریسکوپی تا عکاسی آسترو در گوشی پیکسل ۴.

آشنایی با تازه‌ترین تلفن‌های گوگل: پیکسل ۴ و پیکسل ۴ ایکس‌ال

برای سال آینده انتظار می‌رود، این ویژگی‌های جدید تقویت شوند و  قابلیت‌های جدید هم به آنها اضافه شود- دوربین‌هایی با مگاپیکسل‌های بسیار بالا، تلفن‌هایی با باتری‌های بسیار بزرگ و صفحه‌های نمایشی که گرافیک‌های عالیتری را به شما می‌دهن. تلفن‌های بیشتری از 5G پشتیبانی خواهند کرد. ما همچنین وضعیت تلفن‌های تاشو بیشتر مشخص خواهد شد و اینکه آیا دوره جذاب تجربه آنها در سال ۲۰۱۹ ادامه خواهد یافت یا نه.

سامسونگ گلکسی S11   از شبکه 5G  حمایت می‌کند

  • گوشی‌های بیشتری از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد

شبکه‌های 5G در سال ۲۰۱۹ در بعضی کشورها از جمله چین به راه افتادند و دست  کم چند تلفن هوشمند به بازار آمد که از 5G حمایت می‌کنند. اغلب این تلفن‌ها گونه‌هایی از مدل‌های پرمیوم گوشی‌ها بودند که قیمت‌های بالا داشتند و شبکه‌های 5G چندانی را در اختیارشان نبود.

ما چند مورد موفقیت گوشی‌های 5G هم رخ داد. سامسونگ در  ماه سپتامبر (شهریور) اعلام کرد که در کره جنوبی ۲ میلیون گوشی 5G ( مانند سامسونگ گلکسی S11) فروخته است و برخی از برندها گوشی‌های 5G ارزان‌تر را به بازار عرضه کنند، از جمله شیائومی Mi 9 Pro که قیمتی ۵۲۰ دلاری دارد. اما در مجموع باید گفت هنوز نه تراشه‌های گوشی‌ها و نه باتری‌هایشان کارآمدی کافی برای اتصال 5G را ندارند.

تلفن‌های 5G در دماهای بالا ممکن است داغ‌کنند و ارتباط 5G تلفن قطع می‌شود تا دمای داخلی تلفن کاهش یابد.

با وجود این مشکلات شبکه‌های 5G  در نهایت گسترش خواهند یافت و گوشی‌های بیشتری با توان پشتیبانی از آن به بازار خواهند آمد.

سامسونگ فولد

  • تلفن‌های جدید با صفحه نمایش تاشو به بازار می‌آیند

اگر سال ۲۰۱۹ سالی بود که تلفن‌های تاشو به واقعیت پیوستند، سال ۲۰۲۰ سالی است که در آن معلوم می‌شود آیا این نوع صفحه نمایش آینده‌ای بالقوه دارد یا نه یا این که مانند صفحه‌های نمایش سه‌بعدی به فراموشی سپرده خواهند شد.

سامسونگ، موتورولا و هوآوی تلفن‌های تاشویی را هر کدام با طراحی خاص خودشان به بازار فرستادند. سامسونگ گلکسی فولد  طراحی یک کتاب را دارد که به صورت یک تبلت باز می‌شود. هوآویی میت ایکس که بزرگتر هم هست، یک صفحه بزرگ تاشو در طرف بیرونی وسیله دارد که به سه شکل متفاوت قابل استفاده است. موتورولا ریزر تلفن کوچکی است که به صورت عمودی باز می‌شود و درون آن یک صفحه نمایش باریک و بلند قرار دارد.

گوشی‌های با صفحه تاشو صفحه نمایش بزرگتری را در یک بدنه بسیار کوچکتر در اختیار شما می‌گذارند. البته این گوشی‌ها در سال ۲۰۱۹ بسیار گران بودند، از ۱۵۰۰ دلار برای موتورولای ریزر تا بیش از ۲۰۰۰ دلار برای گالاکسی فولد و حدود ۲۴۰۰ دلار برای هواوی میت ایکس.

این گوشی‌ها دست کم ۵۰ درصد گران‌تر از گوشی‌های پرمیوم بسیار پرقدرتی مانند آیفون ۱۱ پرو با قیمت حدود ۱۰۰۰ دلار هستند. از طرف دیگر در نظر داشته باشید که صفحه‌های نمایش تاشوی این تلفن‌ها از پلاستیک ساخته شده‌اند که نسبت به شیشه بسیار شکننده‌تر است. این صفحه‌ها همچنین در برابر خش و آسیب‌های ناشی از فشار مستقیم هم حساس‌ترند.

می‌دانیم که گونه‌های جدید فولد، ریزر و میت ایکس در سال ۲۰۲۰ به بازار خواهنند آمد. شرکت‌هایی مانند ال‌جی، شیائومی و تی‌سی‌ال هم اعلام کرده‌اند که در حال آزمایش طراحی‌های تلفن‌های تاشو هستند.

سامسونگ از هم اکنون روی یک تلفن تاشوی جدید کار می‌کند که مانند موتورولا ریزر به طور عمودی باز می‌شود. همچنین گزارش شده است که سامسونگ تا ماه اوت ۲۰۲۰ گوشی گلکسی فولد ۲ را به بازار خواهد فرستاد.

هوآوی میت ایکس

  • دوربین‌های گوشی‌ها باز هم ارتقا پیدا می‌کنند

کیفیت دوربین یکی از سه دلیل اصلی، علاوه بر صفحه نمایش و عمر باتری، برای خریدن یک تلفن نسبت به تلفن دیگر است.

دوربین‌های تلفن‌های همراه در سال ۲۰۱۹ با پیشرفت‌ها در کیفیت تله‌فتو و پیشرفت در پردازش تصویر گام‌های بلندی را به جلو برداشت. برای مثال، حسگرهای تله‌فتو و/یا واید-‌انگل (زاویه‌باز) اکنون به استاندارد دوربین‌های تلفن‌های پیشرفته بدل شده‌اند. هوآیی P30 Pro به خصوص از لحاظ داشتن لنز پریسکوپی قابل توجه است که با استفاده از ترکیب نوری و دیجیتال نتایج عالی از لحاظ زوم به دست می‌دهد.

برندهای تلفن همچنین از حسگرهای پیچیده و پردازش پس از گرفتن تصویر برای ایجاد عکسی استفاده می‌کند که فقط با عکس‌های  دوربین‌های DSLR قابل‌مقایسه است. گوشی گوگل پیکسل ۴ به خصوص در سال ۲۰۱۹ با ارائه امکان گرفتن عکس به شیوه «آسترو» مورد توجه قرار گرفت. عکاسی آسترو امکان گرفتن عکس‌های واضح از آسمان پرستاره را به شرط قرار داشتن در یک محیط تاریک را می‌دهد.

پردازشگرهای جدید تلفن‌ها در سال ۲۰۲۰ امکان حمایت از دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی را می‌دهند و پیشرفت‌های بیشتری در زمینه عکاسی تله‌فتو و عکاسی با زاویه بسیار باز (اولترا واید) به خصوص با استفاده از زوم اپتیکال 5x در تلفن‌های رده بالا  رخ خواهد داد.  گرفتن ویدئوهای اسلو موشن و با وضوح بالا نیز با توجه بپردازشگرهای قوی‌تر در تلفن‌ها تقویت خواهد شد.

هوآوی P30 Pro

کد خبر 474867

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha