چهارشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۶
۰ نفر

تولید جدیدترین فیلم اصغر فرهادی تابستان سال آینده در شیراز آغاز می‌شود.

اصغر فرهادی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، نشریه سینمایی ددلاین از آغاز ساخت پروژه جدید و فارسی زبان اصغر فرهادی از تابستان سال آینده در ایران خبر داد.

 این فیلم جدید با عنوان «یک قهرمان» طی دو ماه آینده وارد مرحله پیش تولید می‌شود و قرار است در تابستان سال جاری میلادی در شهر شیراز مقابل دوربین برود. 

کمپانی فرانسوی ممنتو پخش بین‌المللی ساخته جدید فرهادی را نیز بر عهده خواهد داشت و این پروژه سینمایی جدید را در بازار فیلم اروپا که از هفته آینده در جشنواره برلین برگزار می‌شود رونمایی می‌کند. 

هنوز جزئیاتی از داستان پروژه جدید فرهادی فاش نشده است که جدیدترین اثر او پس از فیلم اسپانیایی زبان «همه می‌دانند» با بازی «خاویر باردم» و «پنه لوپه کروز» خواهد بود. بر اساس اعلام ددلاین فیلم «یک قهرمان» باز هم در فضای تعلیقی آثار فرهادی ساخته می‌شود و بازیگران سرشناس ایرانی که پیش از این با فرهادی همکاری نداشته‌اند در این فیلم نقش‌آفرینی خواهند کرد. 

«الکساندر مالگی» که با کمپانی ممنتو تهیه‌کننده سه فیلم اخیر فرهادی را بر عهده داشته نیز در این فیلم جدید به همراه فرهادی تهیه‌کننده خواهد بود. 

قرار است نسخه انگلیسی فیلمنامه «یک قهرمان» این هفته و پیش از رونمایی در بازار فیلم اروپا (EFM) در جشنواره برلین در اختیار خریداران بین‌المللی قرار بگیرد. 

گفته می‌شود فرهادی که برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» نامزد اسکار بهترین فیلمنامه شده در فیلم جدیدش نیز از فیلمنامه‌ای به همان اندازه تاثیرگذار و فوق‌العاده بهره خواهد برد وبا توجه به موفقیت تاریخی فیلم کره‌ای «اَنگل» در جوایز اسکار، تقاضا برای ساخته‌هایی این چنین در بازار جشنواره برلین بیشتر خواهد بود. 

«الکساندر مورو» نایب رئیس فروش و بازاریابی کمپانی ممنتو که تاکنون پخش بین‌المللی پنج فیلم فرهادی را بر عهده داشته نیز درباره این پروژه جدید سینمایی گفت: مفتخریم که یک پروژه جدید سینمایی از سینماگر مولف بزرگ اصغر فرهادی ارائه دهیم. او کارگردانی ثابت قدم و استاد تعلیق است که مخاطبان را به سینما می‌کشاند. فیلمنامه «یک قهرمان» مشخصا فوق‌العاده است و به بسیاری از مسائل روز و معاصر جوامع مدرن می‌پردازد. 

اصغر فرهادی یک از تنها شش کارگردانی است که دوبار موفق به کسب اسکار شاخه بهترین فیلم خارجی شده است و همچنین تنها کارگردانی است که از اوایل دهه ۱۹۸۰ میلادی این جایزه را دو بار دریافت کرده است. 

کد خبر 483997

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha