چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: همه می‌دانند Everybody Knows فیلمی در ژانر تریلر روان‌شناختی به نویسندگی و کارگردانی اصغر فرهادی است. هشتمین فیلم بلند فرهادی به زبان اسپانیایی ساخته شده و بازیگرانی همچون خاویر باردم و پنه‌لوپه کروز در آن ایفای نقش می‌کنند.

همه می دانند

تریلر «همه می‌دانند» نخستین بار در افتتاحیه جشنواره فیلم کن ۲۰۱۸ اکران شد و دومین فیلم سینمای اسپانیا است که در تاریخ جشنواره بین‌المللی فیلم کن به عنوان فیلم افتتاحیه انتخاب شده‌است.  این فیلم سومین همکاری میان اصغر فرهادی و کمپانی ممنتو پس از فیلم‌های «گذشته» و «فروشنده» است.

  • داستان فیلم

«لورا» با بازی «پنه‌لوپه کروز» که در آرژانتین و در شهر بوئنوس آیرس زندگی می‌کند به همراه فرزندان و شوهر آرژانتینی خود برای شرکت در یک جشن به شهری در نزدیکی مادرید که در آن بزرگ شده‌است برمی‌گردد. در این سفر که پیش‌بینی می‌شد به تجدید دیدار از اعضای خانواده خلاصه شود، رویدادهای غیرمنتظره‌ای به وقوع می‌پیوندد که بر روند زندگی کارولینا و خانواده‌اش تأثیر می‌گذارد.

  • ایده

فرهادی تحقیق و نوشتن داستان «همه می‌دانند» را از حدود ۵ سال پیش در اسپانیا آغاز کرد اما ایده فیلم همه می‌دانند به یکی از سفرهای اصغر فرهادی در ۱۲ سال پیش به اسپانیا بازمی‌گردد؛ زمانی که اصغر فرهادی برای سفری به جنوب اسپانیا رفت و در آن زمان، گروگان‌گیری یک دختر اسپانیایی سبب شده بود تا تصاویر این دختر بچه در سراسر شهر پخش شود. او از این جریان برای نوشتن سناریو هشتمین اثر بلند سینمایی خود الهام گرفت. فرهادی می‌گوید در ساخت این فیلم، از راشومون اثر آکیرا کوروساوا، تأثیر زیادی گرفته‌است.

  • بازیگران

خاویر باردم در نقش پاکو، پنه‌لوپه کروز در نقش لورا، باربارا لنی در نقش ویکتوریا، همسر پاکو، ریکاردو دارین در نقش الخاندرو، همسر لورا

اینما کوئستا در نقش آنا، خواهر لورا

زمان فیلم: 130 دقیقه؛ محصول 2018 اسپانیا؛ بودجه تولید: 12 میلیون دلار

اصغر فرهادی

کد خبر 405036

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha