ساختمان قدیمی در خیابان ولی عصر(عج)نبش کوچه گیلان سالها قبل عنوان سینما «رادیو سیتی» را یدک می کشید و از مجلل ترین و مدرن ترین سینماهای ایران محسوب می شد. پس از پیروزی انقلاب این ساختمان به بنیاد شهید و امور ایثاگران واگذار شد و حالا چند روزی است که آن را فروخته اند و می گویند که به زودی تخریب می شود.

سینما رادیو سیتی

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: سینمایی با بیش از ۶۰ سال قدمت و قرار گرفتن در لیست بناهای میراث فرهنگی، قطعاً بخشی از هویت کلان شهر تهران محسوب می‌شود. خیلی از شهروندان از تماشای نمایش «خشت و آینه» در سینما «رادیو سیتی» خاطره دارند و این سینما برایشان نوستالژی است. 
پس از پیروزی انقلاب و واگذاری سینما به بنیاد شهید و امور ایثارگران، فیلمی در آن اکران نشد و ساختمان بلااستفاده ماند. با گذشت بیش از ۴۰ سال این ساختمان فروخته شده است و خبرهای تخریب آن شنیده می‌شود که علاقه مندان به فرهنگ و هویت کلان شهر تهران را نگران کرده است.


«سید هادی احمدی روئینی» مدیر دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، در گفت و گو با خبرنگار همشهری محله خبر تخریب سینما رادیو سیتی را تکذیب می‌کند و می‌گوید: «ساختمان سینما فروخته شده است و قرار نیست تخریب شود.»
به گفته او ثبت بناها در سازمان میراث فرهنگی مانع خرید و فروش آن‌ها نمی‌شود: «این ملک جزء میراث فرهنگی است و بر اساس ضوابط و مقررات،مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران در فروش آن مرتکب خطا نشده‌اند و کار غیرقانونی هم نکرده‌اند.»
احمدی با تاکید بر اینکه بنای سینما رادیو سیتی تخریب نمی‌شود، می‌گوید: «در برگه‌های معامله به صراحت عنوان شده است مالک و مالکان حق تخریب بنا را ندارند و می‌توانند با تعیین کاربری از آن استفاده کنند.»
به گفته مدیر دفتر حفظ و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی، طرح و ایده مالک یا مالکان و تعیین کاربری جدید برای ساختمان رادیو سیتی باید توسط مسئولان سازمان میراث فرهنگی تأیید شود.
 
 

کد خبر 483959

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام GB ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۴
    0 0
    اولین سینمای مبله تهران و ایران خیابان ولی عصر بالاتر از تقاطع تخت جمشید اینها سینما و بناهای ارزشمند و خاطره انگیز قدیمی برایشان مهم نیست