مدیر کل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین گفت: کارخانه‌ای که حتی یک نفر شاغل داشته باشد، نباید به علت بدهی بانکی و موضوع جانشینی و تملک به تعطیلی کشانده شود.

حمایت از سرمایه‌گذاری

به گزارش همشهری‌ آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی علیخانی در نشست بررسی تملک و جانشینی بانک‌ها در حوزه واحدهای تولیدی استان قزوین، گفت: مدیران استان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند که از هرگونه رکود و تعطیلی کارخانه‌ها به علت بدهی بانکی جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه دفتر سرمایه‌گذاری از تملک و جانشینی بانک‌ها در واحدهای تولیدی ممانعت می‌کند، افزود: اگر کارخانه‌ای تحت تملک و جانشینی قرار گرفت، دفتر سرمایه‌گذاری بلافاصله به دنبال سرمایه‌گذار رفته و تلاش می‌کند تا تولید دوباره از سرگرفته شود.

علیخانی بیان کرد: واحدهای تولیدی تملک یا جانشین شده از سوی بانک‌ها باید به چرخه تولید بازگردند، چون بانک‌ها نمی‌توانند عملیات تولید را دنبال کنند و فقط سبب تاخیر افتادن تولید می‌شوند.

این مسئول گفت: هم اکنون در کشور ما بیش از هزاران واحد تولیدی وجود دارد که توسط بانک‌ها جانشین شده‌اند و هیچ کار خاصی روی آنها انجام نمی‌شود.

علیخانی بیان کرد: شورای سران سه قوا در کشور مصوبه‌ای داشتند که در مورد تعیین تکلیف واحدهای تملیک شده یا جانشینی اقدامات لازم انجام شود و همه باید شرایط لازم را برای این موضوع فراهم کنند.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری قزوین افزود: حمایت‌های بیش از اندازه استان و دولت از تولید و جلوگیری از تملک و جانشینی بانک‌ها باعث شده که برخی مدیران عامل واحدهای تولیدی از این فضا سوء استفاده کرده و هیچ  گونه پیگیری برای رفع مشکلات خویش نداشته باشند.

در این نشست بررسی لازم برای رفع تملک و جانشینی ۱۸ واحد تولیدی از بانک‌های استان قزوین صورت پذیرفت.

در سال جاری از ۷۸ واحد تملک و جانشینی شده، ۳۲ واحد تولیدی از تملک و جانشینی بانک‌ها خارج شده و به تولید بازگشتند.

کد خبر 483937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha