مرکز «تبادل کتاب» با هدف ترغیب شهروندان به کتابخوانی و افزایش سرانه مطالعه در کشور و در راستای اقتصاد مقاومتی چند سالی است که در خیابان شهید برادران مظفر راه اندازی شده و در سالهای اخیر با استقبال خوب شهروندان مواجه شده است.

مرکز تبادل کتاب

همشهری آنلاین- زینب زینال زاده: شهرنشینی علاوه بر تغییر سبک زندگی، نوع معماری‌ها را نیز تغییر داده است و این روزها خانه‌ها به صورت عمودی قد کشیده‌اند و فضای منازل هر روز کوچک و کوچک‌تر می‌شود. همین محدودیت‌ها سبب شده شهروندان علاقه‌ای به ایجاد کتابخانه در منازلشان نداشته باشند و کتاب‌ها داخل کارتن‌ها به گوشه انباری‌ها منتقل شده‌اند. 
مرکز تبادل کتاب از یک سو به شهروندان کمک می‌کند تا کتاب‌های خوانده شده خود را تبادل کنند و از سوی دیگر کتاب‌های مورد نیازشان را با قیمت مناسب تهیه کنند. این مرکز به همت سازمان  بسیج شهرداری تهران در سال ۹۴ راه اندازی شده و طرفداران زیادی دارد.
به گفته «یاسر میرزایی» مدیر مرکز، شهروندان کتاب‌های خوانده شده خود را به صورت امانی به مرکز تحویل می‌دهند و در قبال فروش کتاب خود اعتبار دریافت می‌کنند. قیمت کتاب توسط خود صاحب کتاب یا توسط کارشناسان  تعیین و پس از فروش به صورت اعتبار در پنل فرد ثبت می‌شود و شهروندان می‌توانند کتاب دیگری را در قبال اعتبار دریافتی خریداری کنند.

مدیر مرکز به استقبال شهروندان اشاره می کند و می گوید: «در سالهای اخیر حدود 500 هزار جلد کتاب در مرکز موجود بود که امروز این تعداد به بیش از یک میلیون جلد کتاب با عناوین تاریخی، ادبی، فلسفی، مذهبی، پزشکی، کمک درسی و کودک و نوجوان، رسیده است. همچنین تعداد مراجعه کنندگان هم از 300 نفر در روز به بیش از 400 نفر افزایش یافته است.»
شهروندان شخصاً کتاب‌ها را به مرکز تحویل می‌دهند اما در صورتی که بیش از ۵۰ جلد کتاب داشته باشند می‌توانند با شماره ۶۶۱۷۷۸۹۲ تماس بگیرند و درخواستشان را ثبت کنند تا رایگان ، مقابل منزل کتابها را به پیک مرکز تحویل دهند.
مرکز تبادل کتاب در چهار راه ولیعصر، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر شمالی قرار دارد و  همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۰ و روزهای جمعه هم از ساعت ۱۴ تا ۲۰ باز است.

کد خبر 483932

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha