مجموع نظرات: ۰
جمعه ۲۳ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

همشهری‌آنلاین معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران گفت: احداث 300 کیلومتر خط اتوبوس رانی تندرو در دستور کار قرار دارد

که در صورت تایید شورای اسلامی شهر تهران در سال جاری، شاهد احداث خطوط جدید اتوبوس‌های تندرو در شهر خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سما، مهندس سید جعفر تشکری هاشمی در همایش مدیران ارشد شهرداری با بیان این مطلب اظهار کرد: احداث فاز 2 خط 4 مترو از میدان شهدا تا میدان انقلاب، تکمیل و توسعه بخش شمالی خط 1 مترو و توسعه شرقی خط 2 مترو از دیگر طرح های مهم و در اولویت شهرداری تهران در سال جاری محسوب می شود.

وی افزود: در سال جاری شاهد تحولی در احداث خطوط مترو خواهیم بود به طوری که با توسعه خطوط 1، 2و 4 مجموعا 15 کیلومتر به خطوط متروی تهران افزوده می شود که این رقم معادل 40 درصد خطوط فعلی مترو است.

وی تصریح کرد: هم زمان با توسعه خطوط مذکور، عملیات اجرایی احداث خط 3، 6 و7 متروی تهران در دستور کار قرار دارد.

معاون شهردار تهران در مورد ورود واگن های جدید متروی تهران، گفت: قراردادهای ورود واگن های جدید مترو برای نوسازی ناوگان در سال گذشته منعقد شد که امیدواریم از نیمه دوم سال جاری شاهد ورود این واگن ها به ناوگان مترو باشیم.

وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت: کارهای اجرایی مانند احداث پارکینگ از دایره فعالیت ها و وظایف سازمان حمل و نقل و ترافیک خارج می شود و در مقابل این سازمان باید در حوزه برنامه ریزی، طراحی و هوشمند سازی ترافیک و توسعه فرهنگ و آموزش ترافیک فعالیت بیشتر و جدی تری داشته باشد.

معاون شهردار تهران خاطر نشان کرد : در سال جاری شاهد افزایش 70 درصدی فیبر نوری و افزایش 100 درصدی دوربین های نظارت تصویری در شهر تهران خواهیم بود تا بیش از پیش در راستای هوشمند سازی کنترل ترافیک گام برداریم.

تشکری هاشمی هم چنین از احداث و بهره برداری بخش های اصلی پایانه شرق تهران در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث پایانه شرق در سال 87 با جدیت بیشتری دنبال می شود، به گونه ای که بخش های اصلی این پایانه تا پایان سال راه اندازی خواهد شد.

وی افزود: یکی دیگر از طرح های مهم معاونت حمل و نقل در سال جاری ملزم کردن خودروها به داشتن برگه معاینه فنی است که بر این اساس هر ماه باید یک دوازدهم خودروهای تهران مورد معینه قرار گیرند تا در طی سال هیچ خورویی بدون معاینه فنی در شهر نباشد.

تشکری هاشمی در مورد مهم ترین اقدامات شرکت کنترل ترافیک هوا نیز گفت: بحث اجرای طرح دیوارهای صوتی در سال جاری به صورت آزمایشی اجرا می شود که با اجرای این طرح به میزان قابل توجهی از آلودگی صوتی محدوده ها و مناطق پر ترافیک شهر کاسته خواهد شد.

وی با تاکید بر آن که طرح های موضوعی و موضعی مبنا و سیاست اصلی برنامه های معاونت حمل و نقل ترافیک در سال جاری است، ادامه داد: ساماندهی میدان آزادی و ترافیک بازار جزو اولین طرح های موضعی و موضوعی است که در سال جاری در پایتخت اجرا شده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری در حوزه مناطق فعالیت گسترده تری خواهیم داشت و با رویکرد محله محوری به موضوعات و مشکلات مناطق به طور دقیق تر رسیدگی کرده و در این راستا، رفع گره ترافیکی 550 نقطه در تهران با اصلاح هندسی در دستور کار قرار دارد.

تشکری هاشمی از احاث 117 دستگاه پل عابر پیاده، بازسازی و احداث 15 هزار متر مربع تابلوهای راهنمایی و رانندگی، 110 کیلومتر گاردریل، ساخت پارکینگ های طبقاتی در مناطق و 9 پارک آموزش ترافیک در سال جاری خبرداد و افزود: توسعه پایانه ها و توقف گاه ها در سطح مناطق به ویژه برای اتوبوس ها در دستور کار است و تلاش داریم با ایجاد پارکینگ های شبانه برای اتوبوس ها در سطح مناطق از اتلاف وقت چند ساعته آن ها جلوگیری کنیم.

معاون حمل و نقل و ترفیک شهرداری تهران با بیان این که  توسعه حمل و نقل عمومی، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش ایمنی، ارتقای فرهنگ ترافیک و مدیریت تقاضای سفر 5 محور اساسی طرح های معاونت ترافیک در سال جاری است، تاکید کرد:  با توجه به افزایش 250 درصدی بودجه عمرانی معاونت حمل و نقل و ترافیک با اجرای طرح های زیر بنایی در سال جاری، شاهد تحولات خوبی در این حوزه خواهیم بود و در تلاشیم که فعالیت هایمان را با تمرکز بیشتری پیش ببریم.

وی هم چنین در مورد برخی از اقدامات این معاونت در سال گذشته، گفت: با ایجاد شش ایستگاه جدید مترو ونصب آسانسورها توانستیم امکان جابه جایی مسافران مترو را افزایش دهیم و هم چنین با راه اندازی خطوط تندروی اتوبوس رانی، تعداد مسافران اتوبوس در این مسیر 5/2 برابر افزایش یافت.

تشکری هاشمی افزود: افزایش فیبر نوری به 240 کیلومتر، افزایش دوربین های نظارت تصویری به 230 دستگاه، 20 میلیون متر طول خط کشی در تهران، راه اندازی استودیوی صدای شهر، اصلاح هندسی 498 نقطه از شهر، احداث 3 پارکینک طبقاتی و 4پارک آموزش ترافیک نیز از مهم ترین اقدامات صورت گرفته در سال گذشته بوده است که با توجه به افزایش نقدینگی در سال جاری امیدواریم شاهد تفاوت عمده بین سال گذشته، امسال و پیشرفت در این حوزه باشیم.

کد خبر 48351

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز