رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران از ثبت ۲۹ اثر در قالب رویداد جانبی، آموزشی و شبکه‌سازی با محوریت شهرداری تهران در دهمین دوره مجمع جهانی شهری خبر داد.

مجمع جهانی شهری

به گزارش همشهری آنلاین، محمدحسین بوچانی، رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با اشاره به سیاست‌های شهرداری تهران مبنی بر ارتقای جایگاه شهر تهران در رتبه‌بندی شهرها، گفت: در بخش رویداد جانبی دهمین دوره مجمع جهانی شهری که روز دوشنبه ۱۰ فوریه ۲۰۲۰ (۲۱ بهمن ۱۳۹۸) برگزار می‌شود، ده اثر پذیرفته شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران با عنوان «فرهنگ و نوآوری در مدیریت شهری تهران» ارایه خواهد شد.

آثار پذیرفته‌شده مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در این اجلاس شامل تجربه تهران در اجرای قیمت‌گذاری ترافیک، جشنواره پژوهش و نوآوری در مدیریت شهری، معرفی کتاب با عنوان «خیابان صلح»، نقش شهروندان در کنترل فرونشست شهر تهران، چارچوب برنامه‌ریزی مبتنی بر جامعه برای مواجهه با فرسایش شهری، آلودگی صوتی و اثرات آن بر تهران، ارزیابی نیازها و اولویت‌بندی استانداردهای مدیریت شهری بر اساس استانداردهای ملی موجود، شورای تحقیق و نوآوری، زندگی شبانه تهران؛ فرصت‌ها و تهدیدها و خدمات شهری نوآورانه و بشردوستانه فراملی در مراسم زیارت اربعین است.

وی همچنین از شرکت ایران در بخش صدای شهرها (Voices from cities) خبر داد و گفت: دو رویداد «نقش فرهنگ در زیست‌پذیری» و «ساخت شهرهای مشارکتی در کشورهای در حال توسعه؛ زیرساخت‌ها، منافع و محدودیت‌ها» توسط شهرداری تهران برگزار می‌شود.

مجمع جهانی شهری (WUF) اجلاس برتر جهان در زمینه مسائل شهری است. این مجمع در سال ۲۰۰۱ توسط سازمان ملل متحد تأسیس شد تا یکی از مهمترین موضوعات امروز جهان که شهرنشینی سریع و تأثیر آن بر جوامع، شهرها، اقتصاد، تغییر شرایط و سیاست است را مورد بررسی قرار دهد.

رییس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران ابراز امیدواری کرد که بتوان از این فرصت در راستای بیان اقدامات و تجربیات شهرداری تهران در زمینه رویکرد «تهران، شهری برای همه» استفاده شود.

این مجمع با سازماندهی برنامه اسکان بشر ملل متحد (UN-Habitat)، به دلیل تبادل نظر و تجربیات در مورد چالش های شهری، به یکی از گسترده‌ترین گردهمایی‌های موجود در عرصه بین‌المللی تبدیل شده است.

در این دوره اجلاس بیش از ۲۵ هزار بازدیدکننده بین‌المللی، از جمله کارشناسان شهری و مدیران محلی و منطقه‌ای شرکت می‌کنند.

کد خبر 483417
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha