یکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
۰ نفر

یک فروشنده غذاهای دریایی به دلیل قاچاق بیش از ۵۳ میلیون پوند مارماهی زنده و کمیاب به هنگ کنگ، مجرم شناخته شد.

مار ماهي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، گیلبرت خوو ۶۶ ساله بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ میلادی بچه مارماهی‌های نادر و در معرض خطر انقراض را با پنهان کردن زیر ماهی‌های دیگر از لندن به هنگ کنگ قاچاق می‌کرد.

او با ۲۰۰ کیلوگرم مارماهی اروپایی توسط مأموران مرزبانی انگلیس در فرودگاه هیترو لندن دستگیر شد. این کشف اولین توقیف در نوع خود محسوب می‌شود.

گیلبرت خوو در سه مورد عدم اطلاع‌رسانی در مورد جابه‌جایی حیوانات و سه مورد فرار از ممنوعیت یا محدودیت صادرات کالا روز جمعه در دادگاهی در لندن مجرم شناخته شد.

دادستانی اعلام کرده که وی بیش از پنج میلیون بچه مارماهی‌ را طی یک دوره دو ساله با ارزش خرده‌فروشی بیش از ۵۳ میلیون پوند به شرق آسیا قاچاق کرده است. سود حاصل از قاچاق مارماهی غیرقانونی به هنگ کنگ و خاور دور قابل توجه است و دادستانی لندن در حفاظت از حیات وحش آسیب‌پذیر در برابر جنایتکارانی که مایل به بهره‌مندی مالی هستند، مصمم است.

خوو مارماهی‌های زنده را که از کشورهای داخل اتحادیه اروپا وارد شده بود، در انبارهایی در شهرستان نگهداری کرده و سپس بسته‌بندی و به آسیا قاچاق می‌کرد. گزارش‌ها حاکیست گیلبرت خوو در ششم مارس محکوم خواهد شد.

مارماهی‌ها در بازار سیاه شرق آسیا که در آنجا غذایی لذیذ و پرتقاضا به شمار می‌رود، بیش از ۱۰ برابر قیمت خریداری شده در انگلیس به فروش می‌رسند. صادرات مارماهی‌های اروپایی به دلیل آنکه در گروه گونه‌های به شدت در معرض انقراض هستند، به طور جدی کنترل می‌شوند.

کد خبر 483324

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha