جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۵
۰ نفر

کوالالامپور: کارکنان فرودگاه کوالالامپور هنگامی که در‌ یک چمدان کج‌ومعوج روی تسمه نقاله را باز کردند، در کمال تعجب با خزنده‌های پرشمار داخل آن روبه‌رو شدند.

snake

صاحب چمدان فردی به نام آنسون وُنگ بود که قصد داشت این تعداد جانور را از پنانگ مالزی به جاکارتای اندونزی انتقال دهد. ولی به‌راحتی توسط پلیس‌امنیتی مالزی دستگیر شد. جالب اینجاست در بین این جانوران95 بچه‌مار‌بوآیی دیده می‌شد که تعدادی از آنها از گونه‌های در حال انقراض هستند. وُنگ قبلا نیز به‌خاطر قاچاق انسان در آمریکا راهی زندان شده بود. سازمان نظارت بر تجارت مالزی مقامات کشورهای جنوب شرق آسیا را به انجام تدابیر خاص امنیتی در رابطه با قاچاق حیوانات دعوت کرد.

پلی برای موش‌ها

لندن: برخی از ساکنان شهرهای انگلیس که برای از بین‌بردن موش‌ها کلی زمان و پول هزینه می‌کنند هنگامی‌که متوجه شدند از محل مالیات‌های پرداختی آنها 290‌هزار دلار برای ساخت‌ پل‌ برای موش‌ها خرج شده، حسابی تعجب کردند.

توجیه مسئولان برای احداث این پل این است که نوع خاص و کمیابی از موش‌های خانگی هنگام عبور از بزرگراه کشته می‌شوند و احداث چنین پل‌هایی می‌‌تواند جمعیت آنها را حفظ و از خطر انقراض دور کند. این پل از 3‌قطعه فلزی تشکیل شده است و مانند پل‌های دیگر با 2‌پایه در اطراف جاده به رفت و آمد موش‌ها کمک می‌‌کند. به گفته خبرگزاری‌های گوناگون احداث این پل‌ها مخالفت‌های بسیاری را برانگیخته است و رایزنی برای ادامه یا توقف چنین پروژه‌هایی همچنان ادامه دارد.

سقوط از طبقه 39‌آپارتمان

نیویورک: تصور اینکه از طبقه 39‌‌یک آپارتمان روی خودرویی سقوط کنی و جان سالم به‌در ببری برای بدلکاران‌حرفه‌ای نیز سخت است. با‌وجود این مردی در اثر یک حادثه، این تصور را عملی کرد و به‌طرز معجزه‌آسایی زنده ماند. این مرد پس از سقوط از طبقه سی‌و‌نهم یک آپارتمان مسکونی در نیویورک، به‌طرز معجزه آسایی از این حادثه جان سالم به در برد.

‌توماس‌ماگیل 22‌ساله، از ارتفاع 122‌متری روی خودروی همسایه‌اش که در کنار آپارتمان پارک شده بود سقوط کرد و با‌وجود این فقط 2‌پای وی شکسته و از ناحیه ریه‌ها نیز آسیب مختصری دیده‌ است. سرعت سقوط او پس از پریدن از این ارتفاع و پیش از افتادن روی خودرویی که کنار ساختمان پارک شده بود، به‌205 کیلومتر در ساعت رسیده بود.

فرود اضطراری به‌خاطر یک فنجان چای

برمن: یک فروندهواپیمای انگلیسی با ریخته‌شدن فقط یک‌‌فنجان چای مجبور به فرود اضطراری در یکی از فرودگاه‌های آلمان شد. قضیه از این قرار است که هنگام پرواز این هواپیما از لیورپول انگلیس به‌سمت پوزنان لهستان، ناگهان یک فنجان چای‌داغ روی یک‌خانم 56‌ساله برگشته و او را از چند ناحیه دچار سوختگی خفیف می‌کند.

پس از این مهمانداران هواپیما برای کاهش ناراحتی این خانم تا پیش از رسیدن به مقصد بسیار تلاش کردند اما خلبان هنگامی که متوجه شد هنوز این خانم احساس ناراحتی می‌کند، برای مداوای وی در فرودگاه برمن آلمان فرود اضطراری انجام داد. این مسافر پس از فرود هواپیما در مرکز درمانی فرودگاه برمن مداوا شد اما هواپیما پیش از اینکه درمانش کامل شود، بدون وی مقصد لهستان را در پیش گرفت.

کد خبر 115299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز