نیویورک: مسئولان شهرداری نیویورک تصمیم گرفته‌اندکه چراغ‌های آسمانخراش‌های بیشتری را برای کمک به‌مهاجرت پرنده‌ها خاموش کنند.

New York  Dim Lights

گفته می‌شود که هر سال بیش از 90‌هزار پرنده به‌خاطر مختل‌شدن مسیریابی‌شان به‌علت نور چراغ‌ها با آسمانخراش‌ها برخورد می‌کنند و می‌میرند. به‌همین خاطر مسئولان گروه‌های حمایت از حیات‌وحش از مقام‌های این کشور خواسته‌اند که نور چراغ‌های ساختمان‌های بلند کم یا خاموش شود.

مدیران این ساختمان‌ها اکنون از ساکنان طبقه‌های بالا خواسته‌اند به‌جای استفاده از لامپ‌های زیاد از نورهای موضعی برای روشنایی استفاده کنند. تحقیقات نشان می‌دهد خاموش‌کردن چراغ‌ها 83‌درصد آمار تلفات پرندگان را کاهش می‌دهد.

رکورد‌شکنی با سیب‌زمینی!

لندن: یک کشاورز انگلیسی بزرگ‌ترین سیب‌زمینی جهان را با وزن 3.8کیلوگرم پرورش داده است! آقای پیتر گلیزبروک بیشتر از 10‌سال است که برای پرورش سیب‌زمینی‌های بزرگ تلاش می‌کند. او می‌گوید این محصول غول‌پیکر نتیجه سال‌ها تحقیق و تلاش در این رابطه است. مسئولان کتاب رکوردهای گینس هنوز ادعای این کشاورز انگلیسی را که محصول خود را در یک نمایشگاه کشاورزی به‌نمایش گذاشته است تایید نکرده‌اند. در حال حاضر بزرگ‌ترین سیب زمینی جهان3.5 کیلوگرم است. در سال 2008‌هم یک کشاورز لبنانی مدعی شد که یک سیب‌زمینی با وزن 11.3 کیلوگرم پرورش داده است اما رکورد او توسط مسئولان کتاب گینس تایید نشد. در این نمایشگاه علاوه بر این یک کدو تنبل به وزن548.8 گیلوگرم به‌نمایش گذاشته شده است.

پرستاری اورانگوتان از بچه شیرها

کارولینای جنوبی: یک اورانگوتان با رضایت کامل وظیفه نگهداری از 2‌بچه شیر را بر عهده گرفته است. این بچه‌شیرهای یک ماهه که مادرشان را از دست داده‌اند از بازی با این اورانگوتان باهوش لذت می‌برند و شاد هستند. هر روز صدها نفر برای دیدن صحنه‌های بازی پرستار جدید بچه‌شیرها با آنها به پارک حیات‌وحش کارولینای جنوبی می‌روند.

این اورانگوتان به نام هاناما بیشتر وقت‌ها بچه شیرها را روی پشت خود سوار می‌کند و آنها را برای گردش روی درخت‌ها می‌برد. مسئولان این پارک می‌گویند: هاناما بسیار باهوش است و فقط چند دقیقه پس از دیدن بچه شیرها خودش با رضایت مسئولیت نگهداری و مراقبت از آنها را بر‌عهده گرفته است. این اورانگوتان حتی در موقع بازی بچه شیرها از فاصله دور مواظب آنهاست.

ماهی در پوست کوسه

توکیو: غواصانی که در آب‌های سواحل جنوبی ژاپن در حال تحقیق بودند با‌دیدن یک کوسه پا به فرار گذاشتند. این محققان با توجه به اینکه مطمئن بودند در آن حوالی کوسه‌ای زندگی نمی‌کند پس از بازگشت، تحقیقات خود را روی این کوسه شروع کردند و یک فیلم نیز از آن تهیه کردند. اما آنچه که آنها را دوباره متعجب کرد این بود که متوجه شدند با یک ماهی غول‌پیکر مواجه هستند.

غواصان با شناسایی ماهی مورد نظر به آن لقب shrek دادند که به نوعی همان shark به معنای کوسه است. این ماهی عجیب و غول‌پیکر که چشم‌ها، چانه و سر بزرگش شبیه کوسه ماهی‌ها است، در طی 30 سال عمرش از سخت‌پوستان و صدف‌های کف دریا تغذیه می‌کرده است و تا حالا هیچ نوع ماهی و جاندار گوشتی دیگری را نخورده است.

کد خبر 115492

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز