سازه بیش از ۶۰ درصد مدارس منطقه ۹ در وضعیت قرمز قرار دارد. این در حالی است که مدارس این منطقه از نظر تراکم جمعیتی رتبه دوم تهران را به خود اختصاص داده اند و مدیریت آموزش و پرورش آن بار مسئولیت و مدیریت مدارس منطقه ۲۱ را نیز به دوش می کشد.    

مدرسه فرسوده منطقه 9

 همشهری آنلاین - سحر جعفریان: ۵۲ هزار دانش آموز در ۱۸۷ مدرسه منطقه ۹ در حال تحصیلند؛ مدارسی که با توجه به اجرای طرح «مدرسه آماده» از سال ۱۳۹۴ بیش از ۶۰ درصدشان در وضع قرمز قرار دارند. زنگ خطر این وضعیت قرمز اواسط سال گذشته با بروز حادثه ای هر چند کوچک ( نشست بخش هایی از حیاط) در مدرسه میلاد نور خیابان نجارزادگان منطقه به صدا درآمد.

«عباس خسروی» رئیس ستاد پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری منطقه می گوید: «شهرداری مناطق با همکاری سازمان آتش نشانی و آموزش و پرورش طرح مدرسه آماده را باهدف ایجاد ایمنی سازه‌ها و راه‌اندازی کانکس تجهیزات مواقع بحران در مدارس را اجرا کرده است. در این طرح کارشناسان سازمان آتش نشانی به بازدید از مدارس می‌پردازند و شرایط ایمنی زیربنایی و روبنایی مدارس را می‌سنجند. در نهایت فهرستی از مدارس در ۳ بخش قرمز (ناایمن)، زرد (کم ایمن) و سبز (ایمن) تهیه می‌شود.سپس فهرست به شهرداری مناطق ارسال  تا ضمن برآورد هزینه های نوسازی، بهسازی و تجهیز، بخشی از آن هزینه ها تأمین شود. این طرح در مدارس منطقه ۹ که بیش از ۶۰ درصد مدارس آن در وضع ناایمن قرار دارند درحال اجراست.»
«حسین اسماعیلی» سرپرست ایستگاه ۳۳ آتش نشانی فتح با بیان اینکه شرایط ایمنی سازه های مدارس منطقه ۹ مناسب نیست و در صورت بروز حادثه بسیاری از دانش آموزان در معرض آسیب قرار می‌گیرند می گوید: «از ۱۸۷ مدرسه فعال منطقه ۹ بیشترین آمار فرسودگی به مدارس مقطع ابتدایی و بعد متوسطه دوره اول اختصاص دارد. البته ۵ مدرسه استیجاری با نزدیک به ۳ هزار دانش نیز وجود دارد که مالکان حکم تخلیه گرفته اند. با این حال روند نوسازی و مقاوم سازی در منطقه نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته که با توجه به حجم بالای فرسودگی نیاز بیشتری به فعالیت خیران مدرسه ساز و مدیران آموزش و پرورش با موضوع تأمین بودجه نوسازی واحدهای آموزشی است،زیرا تراکم جمعیتی این واحدها هنگام بروز حوادث می‌تواند خسارت‌های جبران ناپذیری به وجود آورد.» پیگیری های خبرنگار همشهری محله برای دریافت پاسخ از مسئولان آموزش و پرورش تا زمان انتشار مطلب بی نتیجه ماند و  منتظر دریافت پاسخ  مسئولان  مربوطه هستیم.

کد خبر 483322

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha