بسیاری از مصرف‌کنندگان آگاه به ‌محیط زیست، در تلاش برای کاهش مصرف مواد پلاستیکی یک‌بار مصرف به نمونه‌های قابل استفاده مجدد (و البته اندکی گران‌تر) اقلام مصرفی روزمره، مثل قمقمه آب، روی می‌آورند. ولی پرداختن بیش از ۴ هزار پوند بابت یک قمقمه، حتی برای سرسخت‌ترین طرفداران محیط‌زیست هم زیادی است.

قمقمه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندیپندنت، اما گویا این نکته جلودار شانل نیست و این گروه کالاهای تجملی، به فروش قمقمه‌ای با قیمت ۴,۴۱۰ پوند اقدام کرده است.

قمقمه تجملی "فلاسک‌بگ" دارای غلافی لایه‌دوزی‌شده از جنس پوست بره، بند زنجیری از جنس طلا و نشان‌ شانل به شکل دو حلقه در هم قفل شده است.

این قمقمه را نخست در ماه نوامبر به صورت اینترنتی به فروش گذاشتند و اخیراً به بازار بریتانیا آمده است، اما بخش اعظم موجودی آن به فروش رفته است.

فروشگاه اصلی شانل در خیابان باند، به ایندپندنت گفته هرچه از این قمقمه داشته به فروش رفته است و فروشگاه نزدیک آن در چلسی هم گفت فقط یک عدد از آن باقی مانده است.

در مراسم جوایز گرمی هفته قبل نیز مگی راجرز، خواننده و ترانه‌سرای آمریکایی، هنگامی که روی فرش قرمز رفت این قمقمه را به همراه داشت و به خبرنگاران گفت: «پایداری زیست‌محیطی واقعاً برای من مهم است.»

شانل نخستین قمقمه آب خود را در سال ۱۹۹۴ فروخت، که توسط کلودیا شیفر و کارلا برونی طراحی شده بود و اکنون اصل آن را در فروشگاه‌های اینترنتی کالاهای تجملی به بهای ۸,۵۰۰ پوند می‌فروشد، در حالی که زنجیر طلا هم ندارد.

قمقمه شانل گران‌ترین قمقمه‌ای نیست که تاکنون به فروش گذاشته‌ شده؛ جایزه گران‌ترین قمقمه، به محصول شرکت مودیلیانی به نام "آکوا دی‌کریستالو تریبوتو"، به بهای ۴۵ هزار پوند تعلق می‌گیرد.

البته این قمقمه بر خلاف قمقمه شانل، حاوی آب تهیه‌شده از فرانسه، فیجی و ایسلند است که درون آن غبار طلا پاشیده‌اند.

فقط یک عدد از این قمقمه در یک حراجی در سال ۲۰۱۰ به فروش رفت و پول آن هم صرف مقابله با بحران اقلیمی شد.

طراح همان قمقمه نیز نمونه پلاتینی آن را به بهای ۳.۴ میلیون پوند تولید کرد ولی درباره به فروش رفتن آن خبری منتشر نشده است.

در ماه دسامبر نیز عکسی از تیلور سوییفت، با لباس شانل روی جلد مجله ووگ بریتانیا منتشر شد که به گفته سردبیر این مجله، به منظور آگاهی‌افزایی برای رعایت ثبات زیست‌محیطی در صنعت به‌پوشی بود.

کد خبر 483108

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار مهارت‌های زندگی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha