پرونده مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با صدور حکم «حبس و نیز جبران خسارت وارده به دولت» بسته شد.

دادگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پس‌از انتصاب «سید مهدی حسینی» در اسفند ماه ۱۳۹۷ به سمت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، بازار شایعات در فضای مجازی داغ شد و اخباری در خصوص مدرک تحصیلی جعلی وی شنیده می‌شد؛ حتی برخی از صدور حکم قضایی برای وی خبر می‌دادند.

حسینی اما این موضوع را قویاً تکذیب کرد و آن را توطئه‌ای از جانب برخی افراد خواند و اعلام کرد به خاطر همین موضوع به حوزه علمیه رفته است و ریزنمرات خود را نیز استخراج کرده تا در اختیار رسانه‌ها قرار دهد اما به دلایلی از این اقدام صرف‌نظر کرده است.
 
شایعات ادامه داشت، تا اینکه رئیس‌کل دادگستری استان قزوین روز ۲۹ خرداد ماه سال جاری در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد در ارتباط با پرونده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن اشاره به اینکه سازمان بازرسی هم نکاتی را دارد، اعلام کرد که مرجع رسیدگی به موضوع دادگاه ویژه روحانیت است.

سید مهدی حسینی مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین استعفای خود را طی نامه‌ای در روز ۲۰ مرداد ماه برای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرستاد و دیگر در دفتر کارش حضور نیافت.

  • پایان ماجرای مدرک تحصیلی جعلی مدیرکل قزوینی

بنا بر اعلام روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین، درپی استقرار بازرس اداره کل بازرسی استان قزوین در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در اوایل سال جاری و با تحقیقات جامع صورت گرفته مشخص شد مدرک تحصیلی لیسانس مدیر کل وقت جعلی است.

پس از تنظیم و ارسال گزارش مربوطه به مرجع قضایی، متهم بازداشت و با قرار وثیقه آزاد شد و در نهایت پس از صدور کیفرخواست مربوطه و بررسی در دادگاه بدوی و تجدیدنظر، سید مهدی حسینی به مجازات «حبس و نیز جبران خسارت وارده به دولت» محکوم شد.

روابط عمومی بازرسی کل استان قزوین اعلام کرده است که این اداره کل بازرسی با تمام توان و ظرفیت خود در راستای مبارزه با فساد خواهد کوشید و از هیچ گونه تلاشی در این راستا دریغ نخواهد کرد.

کد خبر 482949

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ایرانی US ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۹
    3 0
    عجب.