مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۰
۰ نفر

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به تشریح معضلات مهم فرهنگی استان قزوین پرداخت و توجه به حل این مشکلات را جزو اولویت‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین دانست.  

فرهنگ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدحسین اسماعیلی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین،  در تشریح اولویت‌های حوزه فرهنگی استان قزوین اظهار کرد: ظرفیت‌های فرهنگی استان قزوین بالقوه است و همه دستگاه‌های فرهنگی می‌توانند در این زمینه نقش مؤثری ایفا کنند.  

وی افزود: یکی از معضلات فرهنگی استان قزوین موازی کاری‌هایی است که توسط دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان صورت می‌گیرد و نیاز به چاره‌اندیشی در این حوزه احساس می‌شود.  

اسماعیلی ادامه داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان می‌تواند نقش مرجعیت و شورای فرهنگ عمومی قزوین نقش هماهنگ‌کننده فعالیت‌های حوزه فرهنگ استان را داشته باشد.  

وی با بیان این‌که اولویت بعدی حوزه فرهنگی استان نبودن سند توسعه فرهنگی و استراتژی بلندمدت در این زمینه است، گفت: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با تدوین سند توسعه فرهنگی این خلأ برطرف کند.  

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین با اشاره به معضل سوم حوزه فرهنگ استان قزوین بیان کرد: در سطح استان با وجود ظرفیت‌های عظیم در حوزه زیرساخت‌های فرهنگی مشکلات عدیده‌ای وجود دارد.  

وی با تأکید بر این‌که سرانه فرهنگی استان قزوین بسیار ضعیف است، اضافه کرد: سرانه ضعیف مشکل بعدی است و این امر موجب شده تا بستری برای برگزاری و اجرای فعالیت‌های فرهنگی چون تئاتر، موسیقی، نمایش‌های فرهنگی و هنری در استان وجود نداشته باشد که این معضل بسیار بزرگی است.  

 این مسئول یادآور شد: اعتبارات فرهنگی استان به دلیل موازی کاری‌ها و عملکرد جزیره‌ای دچار مشکلاتی است و انجمن‌ها و مؤسسات فرهنگی و هنری و ادبی با کمبود اعتبارات فرهنگی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.  

وی تأکید کرد: مشکل دیگری که وجود دارد عدم معرفی درست و شایسته ظرفیت‌های فرهنگی استان در کشور از دیگر معضلات فرهنگی استان قزوین است، بسیاری با سفر به قزوین وقتی ظرفیت‌ها را می‌بینند دچار شگفتی می‌شوند و تأکید می‌کنند چرا تا به حال این ظرفیت‌ها در حوزه‌های مختلف تاریخی، میراثی، هنری، فرهنگی معرفی نشده است.  

اسماعیلی در پایان با اعلام این‌که می‌توان با ایجاد یک هم‌افزایی در حوزه فعالیت‌های فرهنگی این معضلات را حل کنیم، خاطرنشان کرد: می‌توان با برگزاری جشنواره‌های در سطح ملی این خلأ را برطرف کرد و امیدواریم با همکاری همه مسئولان استان این اتفاق هر چه زودتر رخ دهد.  

کد خبر 467533

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار قزوین

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha