مدیر پروژه استقرار سامانه بلیط فروشی الکترونیک گفت: هوادارانی که در بازی‌های گذشته بلیت استقلال و پرسپولیس را خریداری کرده‌اند، در این دیدار نمی‌توانند بلیت تیم‌های رقیب را بخرند و ما کد ملی آن‌ها را چک می‌کنیم.

دربي شهرآورد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان علی اصغر انتظار خیر مدیر پروژه استقرار سامانه بلیت فروشی الکترونیک  درباره اختلال درباره تعداد بلیت‌های فروخته شده دربی پایتخت بیان کرد:از همکارانم درخواست کردم یک سرور دیتا بیس دیگر به سامانه اضافه کنند تا سرعت سایت بالاتر برود. اکنون منتظر ماندن هواداران در صف خرید بلیت از طریق سایت سبب کلافگی آن‌ها شده است. هواداران تا دقیقه ۷۵ بازی می‌توانند بلیت تهیه کنند.

مدیر پروژه استقرار سامانه بلیت فروشی الکترونیک درباره اختلال سامانه اظهار داشت: من نمی‌دانم چرا در این زمینه شلوغ کاری می‌شود. در ۴۰ ساعت چهار هزار بلیت فروخته شده است و به صورت میانگین ۷۵۰ نفر در هر ساعت بلیت خریده اند. پس از دربی قبلی بسیاری از هواداران شهرستانی به ما معترض شدند و می‌گفتند تهرانی‌ها دسترسی راحت تری به اینترنت دارند و هواداری که می‌خواهد به صورت مثال از جهرم به تهران بیاید و بازی را ببیند با توجه به اینکه در محل ورزشگاه بلیت فروخته نمی‌شود و در شهرستان هم محدودیت اینترنتی وجود دارد، نمی‌تواند بلیت بخرد. به همین دلیل الان صفی را تشکیل داده ایم تا هواداران شهرستانی هم بتوانند با حضور در صف بلیت دربی را خریداری کنند. اکنون هر نیم ساعت هزار نفر وارد سایت می‌شوند

انتظار خیر ادامه داد: برای این بازی حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار بلیت فروخته می‌شود. قرار است بلیت به صورت ۵۰-۵۰ فروخته شود، اما تاکنون پرسپولیسی‌ها ۲۰ درصد بیشتر بلیت خریده اند.

او درباره تمهیدات درنظر گرفته شده برای این که هواداران استقلال و پرسپولیس بلیت جایگاه هواداران تیم حریف را نخرند گفت: هوادارانی که در بازی‌های گذشته بلیت استقلال و پرسپولیس را خریداری کردند، در این دیدار نمی‌توانند بلیت تیم‌های رقیب را بخرند و ما کد ملی آن‌ها را چک می‌کنیم. البته در دربی قبلی هم چنین اتفاقی نیفتاده بود و هواداران هر ۲ تیم واقعا رعایت کرده بودند و حتی یک هوادار هم بلیت جایگاه حریف را نخرید.  

مدیر پروژه استقرار سامانه بلیت فروشی الکترونیک درباره فروش بلیت بازی شهرآورد در بازار سیاه گفت: یک فرآیندی طی شد و برخی مسائل خارج از حوزه دستوری ما بود. ما اجبار کرده بودیم که همه باید به کارت ملی به ورزشگاه بروند. در مذاکراتی که با ثبت احوال داشتیم، به ما گفتند به دلیل برخی مشکلات نمی‌توانند به خیلی‌ها کارت ملی بدهند؛ بنابراین از کد QR  استفاده کردیم تا تماشاگران به مشکل نخورند.   ممکن است کسی که این بلیت‌ها را می‌خرد، سرش کلاه برود، زیرا این کد فقط یک بار فعال می‌شود.  

او در خصوص فروش چند برابر قیمت بلیت بازی شهرآورد توسط دلالان گفت: چند نفر را در هر ورودی ورزشگاه مستقر کردیم، اما تعداد هواداران خیلی زیاد است و ممکن است این اتفاق بیفتد. در این زمینه تدبیری نداریم.  

انتظار خیر افزود: ما اجبار کرده بودیم که هوادارن تنها با کارت ملی به ورزشگاه بیایند، اما از ما خواستند این قانون را برداریم. همه چیز دست ما نیست و اگر دستور دهند از فردا بلیت فروشی فقط با کارت ملی انجام می‌شود. قرار است یگان با برخی افراد حراست بلیت افراد را با کارت ملی آن‌ها تطبیق دهند، اما تعداد هواداران بسیار بالا است و در این زمینه باید فکر اساسی کنیم.

کد خبر 482769

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha