جالب و تعجب‌آور است اگر بدانید هورمون‌ها مسئول احساس خوشبختی در شما هستند.

ايموجي

به گزارش دویچله وله،  هورمون‌ها پیام‌رسان‌هایی هستند که بسیاری از عملکردهای بدن را کنترل می‌کنند و تنظیم‌کننده سلامت جسمی و روحی ما هستند. روش‌های ساده‌ای وجود دارند که بکارگیری آنها باعث افزایش سطح هورمون‌های مرتبط با احساس شادی از جمله اندورفین، سروتونین و دوپامین می‌شود. یکی از این روش‌ها، انتخاب‌های غذایی است.

به این موضوع توجه کنید که مغز شما باید نفس بکشد تا به شما در فکر کردن کمک کند.

استرس اکسیداتیو تنفس مغز را دشوار می‌کند. با افزایش سن، آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد در بدن، باعث استرس اکسیداتیو در سلول‌ها می‌شود. در عوض، ویتامین E موجود در آجیل و دانه‌ها، از سلول‌ها در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می‌کند. مصرف آجیل و دانه‌ها راه خوبی برای افزایش سطح سروتونین است.

غذاهای سرشار از امگا ۳ نیز باعث کاهش التهاب در بدن می‌شود. فراموش نکنید که التهاب خود عامل بروز افسردگی است. هفته‌ای دو بار ماهی‌های چرب بخورید. با این کار سطح دوپامین و سروتونین را افزایش می‌دهید. شکلات تیره را از یاد نبرید. مصرف شکلات تیره باعث تولید اندورفین در بدن می‌شود و به افزایش احساس شادی کمک می‌کند.

به گفته کارشناسان به رژیم غذایی‌تان آووکادو اضافه کنید. این میوه سرشار از چربی‌های اشباع نشده است که به گردش بهتر دوپامین و سروتونین در بدن کمک می‌کنند. روزانه به اندازه کافی در معرض نور خورشید قرار بگیرید. دریافت کافی نور خورشید باعث افزایش سطح سروتونین می‌شود. تمرینات مداوم ورزشی نیز سطح اندورفین در بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود کمتر احساس پریشانی و درد کنید.

کد خبر 482726

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha