شبکه خبری CNN از مرگ دومین بیمار آلوده به ویروس کرونا در خارج از چین خبر داده و اعلام کرده که این فرد در یکی از بیمارستان‌های هنگ‌کنگ (منطقه‌ای خودمختار در جنوب کشور چین) جان باخته است. روز گذشته اولین فرد مبتلا به این ویروس در خارج از چین در بیمارستانی در فیلیپین جان خود را از دست داد. او یک مرد چینی بود.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، این مرد ۳۹ سال سن داشت و دومین مورد از تلفات انسانی خارج از سرزمین اصلی چین به شمار می‌رود. این فرد اواخر ماه ژانویه (ماه گذشته) به شهر ووهان چین سفر کرده بود و همان‌جا به کرونا مبتلا شده بود.

شمار تلفات شیوع ویروس کرونا که به سرعت در چین رو به افزایش است، با احتساب فرد فوت‌شده در هنگ‌کنگ به ۴۲۷ تن رسیده است. همچنین بیش از ۲۰ هزار نفر در جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند.

تا امروز ۱۵ بهمن ماه ابتلای ۲۳۴۵ نفر دیگر به کروناویروس در استان هوبئی چین تایید شده است. علاوه بر چین حداقل در ۲۵ کشور حدود ۱۵۵ نفر به کروناویروس آلوده شده‌اند که بسیاری از این موارد در کشورهای آسیایی از جمله ژاپن، کره جنوبی، سنگاپور و تایلند مشاهده شده است.

سایت خبری راشاتودی در گزارشی نوشت: آمارها حاکی از آن است که روند شیوع کروناویروس جدید از بیماری سارس پیشی گرفته و مسئولان حوزه سلامت در تمامی جهان به دنبال اقدامات موثر برای مهار گسترش این عامل بیماری‌زا هستند.

همچنین بنا بر گزارش ژاپن‌تودی، گزارش‌ها حاکی است که چین به گروهی از متخصصان آمریکایی اجازه داده تا برای بهبود اقدامات پزشکی و با هدف مقابله با کرونا به این کشور سفر کنند. این گروه از متخصصان قرار است به عنوان بخشی از اقدامات سازمان جهانی بهداشت (WHO) برای کمک به مقابله با این ویروس کشنده و کسب اطلاعات بیشتر در مورد آن به چین سفر کنند.

همچنین شیوع کروناویروس موجب محدودیت تردد و لغو برخی از پروازها شده است. این در حالی است که دبیرکل این سازمان اظهار داشته‌ است که «منع سفر ضرورتی ندارد.» تدروس آدهانوم قبریسوس تاکید کرده است: دلیلی برای اتخاذ اقداماتی که در تجارت و سفرهای بین‌المللی تداخل ایجاد می‌کند، وجود ندارد.

کد خبر 482384

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha