سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۵
۰ نفر

با گسترش کروناویروس در چین، مشاهده آن در کشورهای دیگر و اعلام وضعیت اضطرار بین‌المللی از سوی سازمان جهانی بهداشت، یکی از سئوال‌ها این است که ویروس جدید چه کسانی را بیشتر تحت تاثیر قرار می‌دهد، سالمندان را گرفتار می‌کند یا افراد جوان‌تر هم مستعد ابتلا به آن هستند؟

ويروس كرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام متخصصان امر، امکان آلوده شدن به ویروس جدید کرونا برای تمام گروه‌های سنی وجود دارد. البته سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند مانند آسم، دیابت و بیماری قلبی، بیش از سایرین مستعد ابتلا به نوع شدید این بیماری ویروسی هستند.

سازمان بهداشت جهانی به همه مردم در تمام گروه‌های سنی توصیه می‌کند که با رعایت بهداشت دست‌ها و بهداشت سیستم تنفسی، از خود در برابر این ویروس محافظت کنند. همچنین تا به امروز داروی اختصاصی برای پیشگیری یا درمان ویروس جدید کرونا توصیه نشده است.

با این حال افرادی که با این ویروس آلوده شده‌اند، باید از مراقبت‌های مناسب در جهت بهبود علایم بیماری بهره‌مند شوند. علاوه بر این در مورد آنهایی که به نوع شدید بیماری مبتلا هستند، باید بالاترین سطح مراقبت‌های درمانی انجام شود.

در حال حاضر درمان اختصاصی این بیماری در دست تحقیق و بررسی است و باید در کارآزمایی‌های بالینی مورد آزمایش قرار گیرد. سازمان بهداشت جهانی نیز به همراه گستره وسیعی از شرکای خود کمک می‌کند تا به پژوهش‌ها در این زمینه سرعت بخشیده شود.

کد خبر 482317
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha