به مناسبت دهه فجر انقلاب در منطقه 12، قلب تاریخی طهران،برنامه های ویژه ای از جمله نمایشگاه عکس «در مسیر پیروزی»، رونمایی از تندیس شهید «مرتضی مطهری» و نمایشگاه کتاب با عنوان «در مسیر امتداد» تا 22 بهمن اجرا می شود.

نمایشگاه دهه فجر

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: کتاب های زیادی از وقایع سال ۱۳۵۷ نوشته شده است. کتاب هایی که هر ورق آنها بازگو کننده حوادث زنان و مردان مبارزی است که جانشان را فدا کردند تا انقلاب پیروز شود. در کنار رویا های ثبت شده، بودند کسانی که رویدادهای سال ۱۳۵۷ را از لنز دوربین تماشا و آنها را در قالب عکس های سیاه و سفید ثبت و ضبط کردند.
نمایشگاه «در مسیر پیروزی» که به همت سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران در فرهنگ خانه ایروانی دایره شده است، عکس های مربوط به لحظه های مبارزات مردمی در محله ها، رشادت نوجوانان انقلابی و ایثار زنان فداکار و حتی لحظات شیرین پیروزی و توزیع گل و شیرینی میان مردم در معرض دید عموم قرار گرفته است.
این نمایشگاه تا ۲۲ بهمن ماه دایر است و شهروندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند همه روزه از ساعت ۸ تا ۱۷ به میدان محمدیه، خیابان مولوی، نرسیده به خیابان وحدت اسلامی، کوچه دولت‌آبادی، کوچه حاج حسن، بن‌بست اول، شماره ۳۹ مراجعه کنند.

رونمایی از تندیس شهید مطهری

مراسم رونمایی از تندیس شهید «مرتضی مطهری»، با حضور دکتر «علی لاریجانی» رئیس مجلس، سید «محمود علوی» وزیر اطلاعات، «علی مطهری» نماینده مجلس شورای اسلامی و شهردار ناحیه یک منطقه ۱۲، در موزه «عبرت» برگزار شد.
موزه عبرت، جایی که شنیدن نامش هم این روزها برای آزادیخواهان و انقلابیونی که در دوران انقلاب به جرم شرکت در راهپیمایی ها یا فعالیت های انقلابی، حضور در آن را تجربه کرده اند، ترسناک است. زندانی مخوف، واقع در میدان امام خمینی(ره)، پشت ساختمان وزارت امور خارجه که در گذشته به کمیته «مشترک ضد خرابکاری» مشهور بود. وارد دالان های تنگ و تاریکش که می شویم رج به رج دیوارهایش روایتگر رنج ها و محنت های آزادیخواهان بزرگی است که این روزها سلول های زندان به نامشان مزین شده است. از سلول شهید «رجایی» گرفته تا سلول شهید «باهنر» و به تازگی سلول شهید مطهری. ایام الله دهه فجر فرصت خوبی برای بازدید از این موزه تاریخی است.
 


نمایشگاهی «در امتداد بیداری»
«در امتداد بیداری» عنوان نمایشگاه کتاب است که به مناسبت دهه فجر در کتابخانه های منطقه ۱۲ دایر شده است.
«مصطفی بیات»، مدیر فرهنگسرای عترت می گوید: «این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و آشنایی مردم با ماهیت فرهنگی دهه فجر و انقلاب اسلامی برپا شده است و شهروندان تا ۲۲ بهمنماه برای بازدید و خرید از آنها می توانند به کتابخانه های عترت، آیت الله طالقانی، هدایت، آیت الله کاشانی، نهج البلاغه و دردار مراجعه کنند.»
کتاب هایی با موضوع های انقلاب اسلامی، خاطرات پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای انقلاب اسلامی، تبیین اندیشه های امام خمینی(ره)، جریان شناسی سیاسی در انقلاب ایران، کتاب های حماسی و خاطرات جنگ به روایت فرماندهان در این نمایشگاه ها ارائه شده که علاقه مندان می توانند با تخفیف ویژه آنها را خریداری کنند.
 

کد خبر 482383

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha