چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۸۷ - ۰۷:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سهام شرکت تراکتورسازی ایران 26 فروردین 87 به صورت عمده در تابلوی اصلی بورس تهران عرضه می‌شود.

در این روز  شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی تعداد 382 میلیون و 111 هزار و 21 سهم از 900 میلیون سهم تراکتورسازی را به فروش می‌گذارد.
سهام یاد شده 42.45 درصد از کل سهام این شرکت است که با قیمت یک هزار و 525 ریال عرض می‌شود.

چنانچه قیمت تابلو در آخرین روز قبل از عرضه سهام از قیمت مبنای ارزش پایه تعیین شده بیشتر باشد، آن قیمت مبنای ارزش پایه مورد عمل قرار می‌گیرد.

همچنین کارگزاران خریدار در صورتی مجاز به ورود سفارش خرید به سامانه معاملاتی هستند که 3 درصد ارزش سهام مورد معامله بر اساس قیمت پایه را نقداً یا به صورت ضمانت‌نامه بانکی بدون قید و شرط از مشتری دریافت کرده و حسب مورد به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه واریز یا به این شرکت ارائه کنند.

در صورتی که خریدار به تعهدات خود پس از ورود سفارش خرید عمل نکند ابتدا کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) از محل وجه واریزی یا ضمانت نامه مذکور تأمین و مابقی آن به عنوان وجه التزام به حساب سازمان خصوصی‌سازی واریز خواهد شد. کارمزد کارگزار فروشنده به عهده سازمان خصوصی‌سازی خواهد بود.

کارگزارانی که در این گونه معاملات بدون دریافت مبلغ مذکور یا ضمانت نامه بانکی از مشتری اقدام به ورود سفارش کنند، راساً ملزم به پرداخت کلیه کارمزدهای معامله (به استثنای کارمزد کارگزار فروشنده) به حساب اشخاص مربوطه و مازاد آن تا سقف 3 درصد
ارزش معامله بر اساس قیمت پایه به حساب سازمان خصوصی‌سازی هستند.

سپرده سایر متقاضیان حداکثر ظرف 2 روز کاری پس از اعلام برنده مسترد خواهد شد.

کد خبر 48202

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز