دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۲
۰ نفر

خبرگزاری فرانسه بامداد دوشنبه گزارش داد که شمار قربانیان ویروس کرونای جدید در چین به ۳۶۰ تن رسیده است.

پوشش محافظتی پرسنل درمانی در ووهان - كرونا - چين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مقام‌های چینی اعلام کردند که با جان باختن ۵۶ نفر دیگر از افراد مبتلا به کرونا، شمار جان‌باختگان ناشی از این بیماری به ۳۶۰ نفر رسیده است.

شبکه تلویزیونی سی جی تی ان چین نیز در این باره گزارش داد که در ۲۴ ساعت گذشته، ابتلای ۲ هزار و ۱۰۳ مورد جدید به کرونای جدید در استان هوبئی به مرکزیت شهر ووهان، تایید شده است.

با احتساب این افراد شمار مبتلایان به این ویروس در استان هوبئی در شرق چین به ۱۱ هزار و ۱۷۷ نفر رسیده است.

پیش از این مقامات بهداشتی چین شمار قربانیان ویروس کرونا را ۳۰۵ نفر و افراد مبتلا در سراسر چین را ۱۴ هزار و ۵۶۲ نفر اعلام کرده بودند.

همچنین منابع خبری روز یکشنبه از جان باختن نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونای جدید در خارج از چین خبر دادند، این فرد در فیلیپین جان باخته است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین شروع شد، علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت کرده است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس بر خلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است. کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

کد خبر 482005
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha