سه‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۸:۴۷
۰ نفر

گروه ورزشی - کریم اعظمی: مهاجم تیم ملی ایران سرمربیگری تیم ملی را مهم‌ترین هدف خود طی سال‌های آینده عنوان کرد

وحید هاشمیان یکی از تلخ‌ترین سال‌های فوتبالی‌اش را در هانوفر پشت سر می‌گذارد. او که در چند فصل گذشته گل‌های حساسی را برای تیمش به ثمر رساند حالا تبدیل به یک بازیکن ذخیره شده و تصمیم به جدایی از هانوفر دارد. هاشمیان که خودش را مقصر نیمکت‌نشینی نمی‌داند، به همشهری می‌گوید:‌«فکر می‌کنم فرصت جدایی رسیده و  باید فضای جدیدی را تجربه کنم.»

  • این فصل برای هاشمیان به هیچ‌عنوان راضی‌کننده نبود، اینطور نیست؟

بله، همینطور است. زمان حضور در بایرن مونیخ که ستاره‌های زیادی داشت
12 بازی در لیگ، 2 بازی در لیگ قهرمانان و 3 بازی در جام حذفی انجام دادم ولی امسال در هانوفر همه چیز ناامیدکننده پیش رفت. سال‌های قبل گل‌های حساس و 3 امتیازی برای هانوفر زدم و فصل پیش هم با 4 گل زده و 7 پاس گل مؤثرترین بازیکن بودم ولی امسال نیمکت‌نشین شده‌ام.

  • فکر می‌کنی چرا امسال دچار چنین شرایطی شدی؟

به دلیل حضور در بازی‌های آسیایی 25 روز در تمرینات هانوفر نبودم، در ضمن آنها هانکه مهاجم تیم ملی را هم خریده بودند که سرمربی اعتقاد ویژه‌ای به او داشت. نیمکت‌نشینی ربطی به توانایی‌های من ندارد و همانطور که گفتم شرایط خاصی پیش آمد تا چنین اتفاقی بیفتد.

  • یعنی معتقدی که مستحق نیمکت‌نشینی نبودی؟

بله، دقیقاً همینطور است.

  • در این مورد با سرمربی حرف نزدی تا بیشتر فرصت بازی پیدا کنی؟

چنین اخلاقی ندارم و دلیلی ندارد که این کار را انجام بدهم. در 9 بازی قبلی به عنوان بازیکن ذخیره وارد زمین شدم و به نظر خودم به  طرق مختلف تأثیرگذار بودم، پس این نشان می‌دهد که مربی به  من اعتقاد دارد ولی به دلیل تاکتیک مورد نظرش یا تفکراتش مرا در ترکیب ثابت نمی‌گذارد. در ضمن باید بگویم که هانکه مهاجم گران‌قیمتی است که نیمکت‌نشین کردن او سخت است.

  • در چند بازی اخیر فقط در دقایق پایانی فرصت بازی پیدا کردی که این نمی‌تواند برای تو کافی باشد تا شرایط را تغییر دهی.

بله، پس از ورود به زمین فقط 15 دقیقه وقت لازم است که با شرایط بازی آشنا شوم و این فرصت‌ها اصلاً کافی نیست.

  • با این وضعیت قصد نداری از هانوفر جدا شوی؟

امسال قراردادم  به پایان می‌رسد و به احتمال فراوان سال بعد در تیم دیگری بازی خواهم کرد.

  • با تیمی مذاکره کرده‌ای؟

از دو تیم آلمانی پیشنهاد دارم و تا دو هفته آینده تیم جدیدم را انتخاب می‌کنم.

  • از چه تیم‌هایی پیشنهاد داری؟

تا قطعی نشود اسمی از تیم‌ها نمی‌آورم.

  • امسال از لحاظ فوتبال موفق نبودی، این باعث نمی‌شود برای انتخاب تیم جدید که شرایط مورد نظر تو را داشته باشد  دچار مشکل شوی؟

همینطور است و این کار، سختی‌های خاص خودش را دارد، خصوصاً اینکه از لحاظ مالی مبلغ قرارداد پایین می‌آید. البته در آلمان پیشینه‌ خوبی دارم که می‌تواند تأثیرگذار باشد.

  • تا چه زمانی قصد داری در اروپا بمانی؟

تا هر زمانی که بدنم جواب بدهد در اروپا می‌مانم و هدفم این است که تا 35 سالگی در آلمان فوتبال بازی کنم. همیشه به تمریناتم اهمیت می‌دهم و سالم زندگی می‌کنم و یکی دیگر از اهدافم این است که در آلمان به کلاس‌های مربیگری بروم چون دوست دارم بعد از خداحافظی از فوتبال به طور حرفه‌ای مربیگری کنم.

  • در مربیگری چه هدفی را دنبال می‌کنی؟

یک روز سرمربی تیم ملی می‌شوم و احساس می‌کنم که می‌توانم در کارم موفق باشم، البته به اندازه کافی باید تجربه به دست بیاورم. یک روز مصاحبه کردم و گفتم که حاضر نیستم به هر قیمتی به تیم ملی برسم، حالا هم می‌گویم که حاضر نیستم به هر قیمتی سرمربی تیم‌ ملی شوم.

  • دوست نداری بازی کردن  در  دیگر لیگ‌های اروپایی را تجربه کنی؟

شرایط سنی‌ام اجازه نمی‌دهد که به این موضوع فکر کنم، اگر جوان‌تر بودم این موضوع جزو اهدافم بود که در اسپانیا، ایتالیا و انگلیس بازی کنم.

  • چه زمانی به تیم ملی برمی‌گردی؟

در این مورد چند بار حرف زدم و دلیلی ندارد که صحبت‌های گذشته را تکرار کنم. من با فدراسیون و علی دایی حرف زدم و حتی قبل از اینکه مسابقات قرعه‌کشی شود گفتم که در مرحله اول نمی‌توانم به اردوی تیم ملی بیایم.

  • این تصمیم را به خاطر شرایط حساس خودت در هانوفر گرفتی؟

چند سال است که در تابستان‌ها استراحت نداریم و با تیم‌ملی درگیر حضور در مسابقات مختلف هستیم. با این شرایط تمرینات باشگاهی را از دست می‌دهم، در ضمن 9 سال است که در آلمان بازی می‌کنم و مثل ایران تعطیلات عید نوروز نداریم که  بازیکنان فقط استراحت کنند.

  • فکر می‌کنی تیم‌ملی از این مرحله صعود کند؟

در جام جهانی که از پرتغال و مکزیک باختیم همه ما را گناهکار دانسته و معرفی کردند و حالا کار به جایی رسیده که از کویت و سوریه هم ترسیده‌ایم. البته من اعتقاد دارم که تیم ملی برای صعود از این گروه مشکلی نخواهد داشت.

کد خبر 48153

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز