مژده به توان یابان تکه دهم پایتخت! سرای محله امام خمینی(ره) برای فراهم کردن شرایط حضور معلولان در فعالیت های اجتماعی و فرهنگی و همچنین افزایش بهره وری از اماکن عمومی، مناسب سازی شد.

سرای محله امام خمینی

همشهری محله / بهاره خسروی :استفاده از امکانات عمومی و فرهنگی حق همه شهروندان است. اما متاسفانه در برنامه­ ریزی­ های شهری و مناسب­ سازی ­ها اغلب توان­یابان نادیده گرفته می­ شوند و ساخت و سازها به گونه ­ای است که آنها کمتر می­ توانند از آن استفاده کنند. مدیر سرای محله امام خمینی(ره)، با بیان این مطلب می­ گوید: «یکی از مهم­ترین نیازهای ناشنوایان به عنوان بخشی از جامعه توان­یابان، ارتباط گرفتن با دنیای اطراف است. در سرای محله امام خمینی(ره)، یک رابط ناشنوا داریم که در زمان اجرای برنامه ­های فرهنگی و مشارکتی، ناشنوایان را در جریان امور قرار می ­دهد. در حقیقت با وجود این رابط، امکان حضور ناشنوایان در سرای محله و استفاده آنان از برنامه ­های فرهنگی فراهم می­ شود. آنها نیز مانند سایر شهروندان می­ توانند از مزایای اطلاع ­رسانی و شرکت در برنامه ها استفاده کنند. »

نصب تابلو «بریل» برای اعلام برنامه ­های سرای محله، از دیگر اقدامات مناسب ­سازی است که «زهرا کاظمی» به آن اشاره می­ کند و توضیح می­ دهد: «نصب تابلو بریل برای اعلام برنامه­ ها، این امکان را به روشن­دلان می­ دهد تا از برنامه ­های دلخواهشان در سرای محله با خبر شوند و آن را انتخاب کنند. همچنین به­ زودی کتابخانه سرا به کتاب­های بریل و صوتی تجهیز می­ شود. با فراهم شدن این امکانات روشن­دلان می­ توانند کتاب­ های مورد نیاز خود را  به آسانی تهیه کنند و به جای گشت ­و گذار در شهر، امکان مطالعه را در نزدیکی خانه­ شان داشته باشند. »

مناسب­ سازی رمپ ورودی سرا برای توان­یابان جسمی و حرکتی که با ویلچر تردد می­ کنند، هم­چنین نصب حس­گرهای جهت یابی برای روشن­دلان، از دیگر امکاناتی است که در سرای محله برای تامین رفاه حال این شهروندان پیش بینی شده است.

کد خبر 481511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha