برای مطالعه و امکان دسترسی ساده و آسان توان یابان به دنیای کتاب، کتابخانه سرای محله سلسبیل در تکه دهم پایتخت، مجهز به کتاب های «صوتی» شد.

امانت کتاب های صوتی به توان یابان

همشهری آنلاین - بهاره خسروی - خبرنگار : همزمان با هفته «معلولان» برای مناسب سازی فضاها و امکانات شهری ویژه معلولان، کتابخانه سرای محله سلسبیل با همکاری خانه سلامت این سرا، کتاب­ های صوتی به مراجعه ­کنندگان توان ­یاب خود ارائه می ­دهد. مسئول خانه سلامت سرای محله سلسبیل با اعلام این خبر گفت: «جلب رضایت­مندی معلولان، تامین نیازهای شهروندی و فراهم کردن فرصت مطالعه برابر در کنار دیگران از مهم­ترین اهداف تجهیز کتابخانه به کتاب­های صوتی بود. »

به گفته «سودابه رئوف» در این اقدام برای بزرگسالان و کودکان، ۲۰ جلدکتاب در موضوعات مختلف به شکل کتاب صوتی آماده شده که شهروندان به ویژه توان­یابان می­ توانند بر اساس موضوع موردنظرشان  این لوح های فشرده را از کتابخانه سرای محله سلسبیل به امانت بگیرند. او همچنین اضافه می ­کند که به­ زودی این کتابخانه به کتاب­ های «بریل» نیز تجهیز می ­شود.

مسئول خانه سلامت سرای محله سلسبیل در ادامه می­ گوید: «استفاده از کتاب­های صوتی تنها برای نابینایان نیست و همه توان­یابان می­توانند از آنها برای مطالعه استفاده کنند. »

کتابخانه سرای محله سلسبیل هر روز به جز روزهای پنجشنبه و جمعه، از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۵ میزبان علاقه ­مندان به مطالعه است. شماره تماس این کتابخانه ۶۶۳۸۰۷۶۹ است.

کد خبر 467890

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha