جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
۰ نفر

جان بولتون که روزگاری یار چسبیده به ترامپ بود حالا از شاهدانی که علیه او در استیضاح حاضر می‌شوند دفاع می‌کند.

بولتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس،جان بولتون مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید از حضور مقامات سابق دولت آمریکا در جلسه استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور این کشور دفاع کرد.

روزنامه «ایندیپندنت» روز جمعه نوشت، بولتون در جلسه‌ای خصوصی گفته است این شهود «در راستای بهترین منافع کشور» عمل کردند و مقامات کاخ سفید باید «این‌طور احساس کنند بدون آن‌که مجازات شوند می‌توانند درباره عقایدشان صحبت‌ کنند».

وی همچنین گفته است: «سیستم دولتی که داریم به‌گونه‌ای است که ادای شهادت درباره آنچه صحیح و درست می‌دانید را مخرب می‌شمارد».

روزنامه نیویورک‌تایمز در گزارشی نوشته است بولتون در کتاب جدیدش به شرح رویدادهای اوت سال گذشته می‌پردازد؛ زمانی که ترامپ، مستقیماً ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را به آغاز تحقیقات رسمی از کسب و کار رقیب سیاسی‌اش، «جو بایدن» و پسر او منوط کرد. مسئله‌ای که پای ترامپ را به جلسات استیضاح کشید.

گفته می‌شود کاخ سفید در نامه‌ای به بولتون هشدار داده اطلاعات مندرج در کتاب او ظاهراً حاوی «اطلاعات محرمانه» است و لازم است قبل از انتشار مورد بازبینی قرار گرفته و بخش‌هایی از آن حذف شود.

ترامپ نیز در واکنش به نگارش این کتاب از سوی بولتون گفت،  اگر حرفش را گوش می‌کرد، آمریکا در حال حاضر در جنگ جهانی ششم قرار داشت.

«تد کروز» نماینده ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا درباره جلسات دادگاه استیضاح ترامپ گفت: «احتمالا روز شنبه آخرین روز قضاوت خواهد بود و در پایان، رئیس‌جمهور تبرئه خواهد شد».

دموکرات‌های کنگره آمریکا به‌شدت در تلاش هستند بولتون را به‌عنوان برگ برنده استیضاح ترامپ در جلسات دادگاه احضار کنند. اما با وجود رأی اکثریت جمهوری‌خواهان سنای آمریکا بر لزوم پیش بردن روند دادگاه بدون نیاز به حضور شاهدان، احتمال آن بیش از پیش کمرنگ شده است.

کد خبر 481468

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha