فرمانده نیروی انتظامی گفت: طی ۴۸ ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را شناسایی و جمع‌آوری کنیم اما به شرط آنکه محلی برای نگهداری این افراد وجود داشته باشد.

اشتری: آماده مقابله با تحریم‌های سخت‌تر هستیم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور، در جمع خبرنگاران درباره‌ جمع‌آوری معتادان متجاهر، گفت‌: در بحث جمع‌آوری و شناسایی معتادان متجاهر، ناجا می‌تواند ورود کند و ما امروز می‌گوییم که طی ۴۸ ساعت می‌توانیم معتادان متجاهر را شناسایی و جمع‌آوری کنیم اما به شرط آنکه محلی برای نگهداری این افراد وجود داشته باشد چرا که در حال حاضر محل‌های نگهداری کافی نیست و کسانی که مسئولیت دارند باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهند.

فرمانده ناجا با اشاره به قانون نگهداری و بازپروری معتادان متجاهر، اظهار کرد:‌ در حال حاضر طبق قانون، معتادان متجاهر باید سه ماه و در صورت نیاز شش ماه در مراکز بازپروری نگهداری شود در حالی که به نظر می‌رسد لازم است قانون اصلاح شود تا برخی از این معتادان متجاهر دوره پاکسازی و درمان رابه طور کامل سپری کنند.

وی بار دیگر تاکید کرد که تعدادی از معتادان متجاهر در همین مدت دوره درمانشان را کامل می‌کنند اما در مورد افرادی که این مدت کافی نیست باید قانون اصلاح شود و این افراد بتوانند به جامعه و خانواده بازگردند.

رییس پلیس کشور در مورد دستگاه‌هایی که در این حوزه کم‌کاری کرده‌اند، گفت: وظایف تمام دستگاه‌ها طبق قانون مشخص شده و اگر همه دستگاه‌ها وظایف‌شان را به درستی انجام دهند و ظرفیت‌ها کامل شود ما می‌توانیم طی مدت ۴۸ ساعت اقدام به جمع‌آوری معتادان متجاهر کنند.

سردار اشتری همچنین در مورد تجهیزات پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت: کارهای جدیدی صورت گرفته و امکانات خوبی نیز در اختیار پلیس مبارزه با مواد مخدر قرار گرفته است که از جمله آن می‌توان به تجهیز پلیس به پهبادها اشاره کرد که این پهبادها و دیگر تجهیزات تولید داخل بوده و در مرز و مرکز کشور مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

کد خبر 480715
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha