عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه آمار مبتلایان و مرگ و میر بیماری کروناویروس به‌شدت در حال رشد است، گفت که پیش‌بینی می‌شود آمار مبتلایان تا پایان هفته رشد زیادی داشته باشد.

کرونا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دکتر مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با بیان اینکه کرونا ویروسی شناخته‌شده است که بعد از رینو ویروس‌ها دومین علت عفونت‌های دستگاه تنفسی فوقانی محسوب می‌شوند، گفت: نسل جدید ویروس کرونا که در کشور چین شیوع پیدا کرده، نوع جدیدی از ویروس کروناست که با انواع دیگر آن متفاوت است.

وی با بیان اینکه این بیماری تا چند هفته گذشته تنها در چین مشاهده شده بود، افزود: امروز در کشورهای مختلف مانند فرانسه، ایتالیا، کانادا، تایلند، ژاپن، کره جنوبی، آمریکا، استرالیا و غیره موارد مبتلایان به این بیماری مشاهده شده است.

مردانی با بیان اینکه موارد مبتلایان کروناویروس از ۸۰۰ مورد در روز گذشته به ۱۹۷۵ مورد در روز جاری افزایش یافته است، اظهار کرد: همچنین تعداد مرگ و میر از ۲۶ مورد به ۵۶ مورد افزایش یافته است.

  • مرگ و میر و شدت علائم بالینی کروناویروس بیشتر از سارس است

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا با اشاره به پیش‌بینی اپیدمیولوژیست‌ها در این رابطه گفت: موارد مرگ و میر کروناویروس به‌سرعت افزایش خواهد یافت چراکه این بیماری سریعا منتقل می‌شود. همچنین محققان فرانسوی در این رابطه اعلام کردند که مرگ و میر و شدت علائم بالینی کرونا از سارس بیشتر است.

مردانی همچنین به ایرانیانی که در چین اقامت دارند یا قصد خروج از کشور به مقصد چین را به هر دلیلی دارند، توصیه کرد: افرادی که در چین اقامت دارند باید از تردد غیرضروری به شهرها و مناطق درگیر با این بیماری پرهیز کنند و به هموطنان و تجار ایرانی نیز توصیه می‌کنم از سفر غیرضروری به مقصد چین تا اطلاع ثانوی جدا خودداری کنند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اطلاعیه سفارت ایران در شهر پکن چین ادامه داد: در این اطلاعیه از هموطنان درخواست شده است با توجه به شیوع این بیماری در چین، حتما مقصد خود را در چین قبل از رفتن رصد و از تردد در اماکن مشکوک و آلوده خودداری کنند و در ادامه اگر چنانچه کار ضروری در این کشور ندارند از ورود و خروج  به این کشور خصوصا در شهرهای قرنطینه پرهیز کنند.

کد خبر 480626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha