یک عضو فراکسیون امید مجلس گفت: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات سختی خواهد بود. مهم‌ترین علت آن خدشه‌ای است که در چند سال اخیر به باور، اعتقاد و اعتماد مردم وارد شده که ترمیم آن زمان زیادی می‌برد.

علیرضا محجوب

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اعتمادآنلاین، علیرضا محجوب، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با توجه به رد صلاحیت اصلاح‌طلبان و افراد تاثیرگذار در انتخابات مجلس یازدهم گفت: هنوز رد صلاحیتی نهایی نشده است. شورای نگهبان در حال بررسی رد صلاحیت است. علاوه بر این در فراکسیون امید، برای پیگیری وضعیت پرونده کاندیداهایی که صلاحیت‌شان احراز نشده یا رد شده کمیته‌ای تشکیل دادیم. امیدواریم در مسیر رسیدگی شورای نگهبان، صلاحیت عده زیادی تایید شود.

  • امیدواریم تعداد زیادی از کسانی که رد شده‌اند، تایید شوند

او ادامه داد: بر اساس قانون، کاندیداها به شورای نگهبان مراجعه می‌کنند و توضیحاتی ارائه می‌دهند. بنابراین ممکن است با این توضیحات افراد زیادی تایید صلاحیت شوند. بنابراین امیدواریم تعداد زیادی از کسانی که رد شده‌اند تایید شوند.

این نماینده مجلس در جواب این پرسش که آیا پالس‌های مثبتی برای تایید صلاحیت امیدی‌های ردشده شنیدید گفت: هنوز زود است که بخواهیم راجع به این موضوع صحبت کنیم. حرف‌های مثبتی در خصوص تایید صلاحیت امیدی‌ها می‌شنویم، اما هنوز اظهارنظر نمی‌کنیم.

  • به اعتماد مردم خدشه وارد شده و ترمیم آن زمان زیادی می‌برد

محجوب در خصوص حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم تاکید کرد: انتخابات مجلس یازدهم انتخابات سختی خواهد بود. مهم‌ترین علت آن خدشه‌ای است که در چند سال اخیر به باور، اعتقاد و اعتماد مردم وارد شده که ترمیم آن زمان زیادی می‌برد.

او یاد آور شد: در سایه شهادت سردار سلیمانی، بارقه‌هایی از امید برای اعتماد و بازآفرینی آن پیدا شده است. امیدواریم باور عمومی در انتخابات مجلس یازدهم تغییر کند. شرایط حساس و احساسی است و هیچ بعید نیست در شب انتخابات فضای متفاوتی نسبت به امروز ببینید.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در پاسخ سوالی پیرامون ترکیب مجلس آینده گفت: زود است که راجع به ترکیب سیاسی مجلس حرف بزنیم. اگر از منظر امروز به انتخابات نگاه کنیم، ممکن است حضور اکثریت اصولگرایان در مجلس تحلیل موجهی به نظر برسد، اما باید منتظر ماند.

کد خبر 480512

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha