رئیس کمیته انتخابات حزب کارگزاران سازندگی گفت: با توجه به نتیجه بررسی صلاحیت‌ها در شورای نگهبان، در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه، رقابتی میان اصلاح‌طلبان و اصولگرایان شکل نمی‌گیرد. وی گفت از کارگزاران حدود ۵ نفر تایید صلاحیت شده‌اند.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا،  یدالله طاهرنژاد با اشاره به تایید صلاحیت ۴ یا ۵ نفر از اعضای حزب کارگزاران توسط شورای نگهبان، اظهار کرد: البته وضعیت حزب بهتر از انتخابات ۹۴ است؛ زیرا در آن انتخابات از میان ۱۴۰ داوطلب حزب فقط ۲ نفر تایید شدند.

وی درباره احتمال موفقیت آمیز بودن رایزنی‌ها با شورای نگهبان، تصریح کرد: من خیلی به نتیجه بخش بودن لابی‌های غیررسمی خوش‌بین نیستم و بعید است جهانگیری و امثال وی بتوانند موفقیتی کسب کنند و نظر شورای نگهبان را تغییر دهند.

یک رد صلاحیت شده در فهرست ۱۵۹ نفره اصولگرایان! | ۶ وزیر احمدی‌نژاد هم هستند

فعال اصلاح طلب: اصولگرایان اسفند ماه با خودشان رقابت خواهند کرد

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه ممکن است شورای نگهبان صلاحیت عده‌ای را هم تایید کند، خاطرنشان کرد: با این حال باز هم تغییری در معادله انتخابات ایجاد نمی‌شود یعنی رقابت انتخاباتی شکل نخواهد گرفت، زیرا در بیش از ۱۵۰ حوزه انتخابیه همه اصلاح‌طلبان حذف شده‌اند و رقابتی وجود ندارد و از همین حالا تکلیف نیمی از مجلس آینده مشخص است. در حوزه های باقی مانده هم عناصر اصلی اصلاح‌طلبان حذف شده و نفرات دست چندم اصلاح‌طلبان باید با نفرات اصلی اصولگرایان رقابت کنند. در این شرایط تعداد اصلاح‌طلبان مجلس یازدهم کمتر از اصلاح‌طلبان مجلس فعلی خواهد بود.

کد خبر 480054

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha