کارگروه هویت محلی با هدف ثبت پیشینه و هویت بخشی به محله‌های نظام آباد، شاهد و دهقان- گرگان در منطقه ۷ توسط دفتر توسعه محله‌ای با مشارکت اهالی تشکیل می‌شود.

نظام آباد

همشهری آنلاین/ زینب زینال زاده: برخی از محله‌های تهران قدمت زیادی دارند و به نوعی هویت مناطق و حتی پایتخت محسوب می‌شوند. محله نظام آباد نمونه این محله‌ها است. پایتخت نشینان با نام این محله آشنا هستند و می‌دانند علت نامگذاری آن سکونت نظامیان بوده است. محله‌های دیگری چون دهقان- گرگان و شاهد هم هر چند نامشان آشنا نیست اما دارای هویت هستند و برای حراست از هویت آنها باید خاطرات و دانسته‌های پیشکسوتان و ساکنان قدیمی ثبت شود. کاری که دفتر توسعه محله‌ای در این محله‌ها قرار است انجام دهد.
به گفته «مریم محمودی» کارشناس اجتماعی دفتر توسعه محله‌ای، قرار است برای شناسایی اسطوره‌ها و اشخاص تاثیرگذار در محله‌ها، کارگروهی با عنوان «کارگروه هویت محلی» تشکیل شود.
او در توضیح بیشتر گفت: «این کارگروه با مشارکت اهالی تشکیل می‌شود. شهروندان می‌توانند با عضویت در این کارگروه اطلاعات شفاهی یا کتبی خود را در اختیار ما قرار دهند تا بتوانیم هویت محله‌های نظام آباد، شاهد و دهقان- گرگان را ثبت کنیم.»
به گفته محمودی هویت بخشی و انتقال داشته‌های محله‌ها به نسل‌های آینده اهداف تشکیل این کارگروه است: «هر محله از ابتدای شکل گیری تا کنون داستان‌هایی دارند که متاسفانه سبک زندگی شهری امروز موجب دوری نسل آینده ساز از داستان‌ها و هویت‌های محله‌ها شده است. دیگر چون گذشته همسایه‌ها یکدیگر را نمی‌شناسند و اطلاعاتی از محله‌ای که در آن زندگی می‌کنند، ندارند. بنابراین تشکیل این کارگروه و ثبت هویت محله‌ها به نسل جوان کمک می‌کند تا با محله‌ها بیشتر آشنا شوند و با هویت جایی که در آن زندگی می‌کند، انس بگیرد.»
او ادامه داد: «در واقع با این کار حس تعلق شهروندان به محله‌ها افزایش می‌یابد و در رفع مشکلات و آبادتر شدن محله‌ها بیش از گذشته مشارکت می‌کنند.»
علاقه مندان برای عضویت در این کارگروه می‌توانند به دفتر توسعه محله‌ای نظام آباد در خیابان مدنی، کوچه نور، پلاک ۱۲ مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر هم با شماره ۷۷۵۴۹۲۷۱ تماس بگیرند.
 

کد خبر 479795

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دروازه طهرون

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha