سراهای محله منطقه ۵ ازنخستین دیوارمشاهیر پایتخت رونمایی می کنند؛ دیواری که قرار است بهانه ای برای تقویت حس تعلق محله ای برای شهروندان باشد.

دیوار مشاهیر منطقه 5

همشهری آنلاین- سمیرا باباجانپور: ۲۹ سرای محله منطقه ۵ قرار است تا پایان سال از دیوار مشاهیر محله رونمایی کنند؛ دیواری که به گفته  کارشناسان فرهنگی و اجتماعی منطقه می تواند بهانه خوبی برای تقویت حس تعلق محله ای شهروندان به خصوص نخبگان و مشاهیر محله باشد.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار منطقه ۵ این دیوار را بهانه ای برای حضور مشاهیر و بهره مندی از توانایی آنها در سرای محله عنوان می کند و می گوید: «این طرح نخستین بار درمنطقه ۵ اجرا می شود و می تواند به عنوان یک الگو برای همه سراهای محله تهران کاربردی شود. یکی از مشکلاتی که سراهای محله  با آن مواجه هستند نبود هویت محله ای تقویت شده است در حالی که مهم ترین کارکرد سراهای محله براساس همین روحیه محله ای استوار است و باید با برنامه‌ریزی اصولی این هویت را شکل داد.» به گفته «حسین دلبری»   ارتباط با نخبگان و مشاهیر  هر محله و معرفی توانمندی آنها از راهکارهایست که می‌تواند به تقویت و هویت دهی محله کمک کند.
 دلبری  با بیان اینکه هر سرای محله یک دیوار مشاهیر خواهد داشت که متشکل از عکس و معرفی  چهره های آن محله است می گوید: «نخبگان علمی، هنرمندان، شهدا، استادان، ورزشکاران  و هر فردی که کار خاص و متفاوتی انجام داده  و موجب افتخار محله است بر دیوار مشاهیر معرفی خواهد شد.» این مسئول فرهنگی منطقه از همه شهروندان درخواست می‌کند برای شناسایی دقیق نخبگان و مشاهیر محله شان به آنها کمک کنند.

کد خبر 481086

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha